Всеки трети планира покупката на автомобил в рамките на близките 1-2 години. Това сочи проучване на Мото-Пфое, проведено от агенция Прагматика чрез национално допитване до 1000 души с доход два пъти или повече над средния за страната на възраст от 20 до 60 години.

Това е доста висок потенциал - коментира Александър Костадинов, директор маркетинг и продажби на компанията по време на официалното представяне на резултатите от проучването. - От тази част 33% посочват, че най-вероятно няма да изберат употребяван автомобил, което означава, че в около 12% от домакинствата сред анкетираните ще бъдат закупени чисто нови автомобили, допълва още той. Според изчисленията на Мото-Пфое проучването сочи, че има потенциал да бъдат закупени над 600 000 нови автомобила в България през следващите няколко години.

Въпреки високия процент на закупени автомобили втора употреба у нас, голяма част от участниците в проучването категорично предпочитат да изберат неупотребяван. Причини за това са по-високите разходи за ремонт и поддръжка на употребяваните модели, невъзможността да се прецени реално състоянието на колата, гаранционният сервиз, здравината, по-голямата сигурност и др.

Сред факторите, влияещи в най-голяма степен при избора на автомобил, са неговата икономичност, разходите за поддръжка, стабилността и сигурността, здравината и цената на автомобила в този ред. От значение за потребителя са също така имиджът на марката, дизайнът, характеристиките, както и гаранционните и лизингови условия.
Съставянето на профила на евентуалния клиент показва, че 61% от потенциалните клиенти на нови автомобили ползват интернет ежедневно. Това поставя достигането до клиентите чрез интернет като един от приоритетите на Мото-Пфое. Поради тази причина по време на представянето на резултатите от проучването бе представен и обновеният сайт на компанията на адрес www.motopfohe.bg, съобщава агенция Speed-Press.

Тагове: