Китайският гигант в областта на онлайн пазаруването Alibaba придоби базирания в Хонконг вестник South China Morning Post. Стойността на сделката е 266 милиона долара. Основният език на медията е английски, а според мнозина съдържанието й е сред основните източници на информация за случващото се в страната за чужденци. Именно затова Alibaba иска да я използва, за да подобри имиджа на Китай в световен мащаб и да предложи алтернативна на западните медии. Според представители на компанията последните често имат пристрастия, които им пречат да отразяват събитията в Китай оптимално.

Някои скептици изразиха притеснението, че ръководството на Alibaba ще използва медията в свой интерес, но вицепрезидентът на компанията Джоузеф Цай отрече тази възможност. “В отразяването на новините South China Morning Post ще бъде обективна, точна и справедлива” сподели той. Цай увери всички загрижени за статута на медията, че тя ще прави всичко възможно, за да потвърди историите и източниците си и да вземе предвид всяка гледна точка. Освен новинарското издание, Alibaba поема ръководството на китайските издания на Cosmopolitan и Esquire.

Знаете ли, че Alibaba планира да представи собствена стрийминг услуга?

Тагове: