Свикнали сме Apple да открива медийните си събития с представяне на текущото състояние на компанията от гледна точка на продажби и потребление. От години не е имало случай, в който да не сме впечатление от резултатите, но този път те бяха още по-потресаващи.
Преди няколко години не бихме предположили, че Apple ще бъде най-успешният производител на лаптопи в САЩ. В последните три месеца обаче това е било точно така, което е впечатляващо, имайки предвид, че Mac-овете далеч не са толкова евтини. Основна роля за това има MacBook Air.
Компанията е продала 17 милиона iPad-а в последното тримесечие, което означава, че пазарният дял на Apple при таблетите всъщност е скочил спрямо същия период през миналата година и той вече е 68%. Интернет потреблението от таблети е още по-впечатляващо - iPad отговаря за 94% от него.
Тим Кук отбеляза още, че приложенията в App Store вече са над 700 000, като 250 000 от тях са оптимизирани за iPad. Средният брой приложения, които потребителите използват, вече е по-голям от 100.
Общият брой на продадените iOS устройства вече е 400 милиона, което е особено впечатляващо, имайки предвид, че тази стойност при Android е 500 милиона, но устройствата с платформата се произвеждат от множество компании и са далеч по-разнообразни от смартфони, медийни плеъри и таблети. Не бива да забравяме и наличието на по-евтини модели в лагера на Google.