Всички слухове и ходът на индустрията в последните години водеха към подобен развой на събитията — BlackBerry напуска потребителския пазар. Главният изпълнителен директор на канадската компания, Торстен Хайнс, споделя, че решението е било трудно, но наложително.

BlackBerry очаква загуби от 1 милиард долара само през последното тримесечие, голяма част от които се дължат на грешната прогноза за продажбите на Z10. В момента търговската мрежа е изпълнена с Z10, които изглежда събират прах. Заедно с неприятната новина, BlackBerry съкращава 4500 от служителите си (40% от работната сила) и се преориентира към корпоративния сектор.

Компанията ще продължава да предлага устройства, но те няма да се маркетират към масовия потребител. Единственият сегмент, който все още отбелязва ръст, е BlackBerry Enterprise Service. Активациите са скочили от 19 000 до 25 000 през последната четвърт.

Странно е, че новината идва директно след анонса на BlackBerry Z30.

Тагове: