Темата за софтуера за блокиране на съдържание, най-често реклами, е по-активна от всякога. Неочаквано за мнозина, разширенията за блокиране на реклами за iOS оглавиха класациите за платено съдържание в App Store още в първия ден от съществуването си. Вълната продължава към мобилните оператори.

Олаф Сванте, главен изпълнителен директор на британския EE, споделя пред The Sunday Telegraph, че компанията има планове да даде опция за блокиране на реклами на потребителите си. Не е ясно как точно ще работи тя, но предполагаме, че става въпрос за филтриране на съдържанието на по-високо ниво, вероятно без нужда от локални приложения на смартфона.

От една страна подобно решение би диференцирало EE от конкуренцията, предоставяйки “по-чист” уеб на клиентите си. Не е изключено обаче компанията да планира да иска такси от рекламните мрежи, за да допуска съдържанието им, както прави екипът на AdBlock.

А знаете ли коя е думата на 2015 г.?