За немалко интернет потребители телевизията е отживелица, отстъпила път на YouTube, Netflix и всякакви други онлайн услуги. Истината е, че в България телевизията продължава да е една от най-привлекателните медии, която очевидно задържа вниманието на зрителите си. Поне това посочват резултатите от пазарното изследване “Индекс на ТВ потреблението в България”, което представи ASTRA България по-рано днес. Целта на изследването е да вникне в предпочитанията на българския зрител, като данните за него са базирани на представителна извадка от 420 пълнолетни българи, които са телевизионни зрители.

Сред най-забележителните тенденции в резултатите се отличава това, че 44% от анкетираните гледат телевизия по 2-3 часа дневно в работни дни, а 31% по 4-6 часа. В почивните дни 27% отделят 2-3 часа, а 38% 4-6 часа за телевизия. Що се отнася до съдържанието, 81% от анкетираните гледат политематични и развлекателни канали, 59% търсят филмови канали, а едва 42% гледат новинарски канали. Тази подредба е интересно локално явление, тъй като същото изследване в Румъния показва коренно различна картинка. Там 80% от зрителите търсят новинарски канали, следвани от филмовите (66%) и едва тогава, с по 60% предпочитание, идват политематичните, развлекателни канали и тези за музика.

Що се отнася до технологиите, 70% от българите считат HD съдържанието за важен фактор при избора на ТВ услуга. Това става ясно и от факта, че 17% биха платили 5 лв. повече на месец, за достъп до повече HD канали, като във възрастовата група 18-32 години, този процент скача до 32. В това отношение едва 21% от потребителите са много доволни от настоящия си ТВ план и включените в него HD канали. Изборът на настоящия си тип свързаност 13% от потребителите са направили, защото смятат, че нямат друга опция. При 26% причината е, че това е най-високото достъпно качество, а най-ниската цена е фактор за едва 15% от запитаните. Въпреки това за 42% от запитаните съотношението цена/качество е ключово, а други 30% търсят най-ниската цена за пакетна услуга, включваща ТВ, телефон и интернет.

Интересен акцент е, че 30% от българите биха сменили оператора ако имат възможността да гледат любимите си канали на смартфон, таблет или лаптоп. За други 25% това решение би спомогнала възможността да използват само едно дистанционно, докато 13% биха били привлечени от Video on Demand услуга.

Генералният извод от това изслевдане е, че българите обичат телевизията и са готови да посрещнат новите технологии. Търсенето на HD съдържание е все по-голямо, а качеството е все по-важен фактор за зрителите. От своя страна те са силно ангажирани, като 80% от домакинствата имат повече от един телевизор, а 42% повече от три. Липсващото звено в проучването, което ще става все по-важно и интересно, са онези зрители, които консумират ТВ съдържание, без да имат телевизор или да са абонати на кабелен или сателитен оператор.

 

Тагове: