Милиони нови интернет адреси с разширение .tel излязоха на пазара във вторник, създавайки шанс на всеки да влезе чрез тях в своеобразен световен телефонен указател, писа в. "Таймс". За разлика от другите интернет адреси те не се предназначени да се превърнат в атрактивни уебсайтове, а по-скоро да станат своеобразен индивидуален вход на хората в една универсална виртуална директория, обяснява изданието. За целта компании и отделни индивиди са насърчавани да впишат там своите телефонни номера, уебсайт адреси, пощенски адреси, имейли и дори детайли от Facebook.

".tel е вашето място в интернет, което ще действа като разпределително табло", посочва Каш Махдави, главен изпълнителен директор на "Телник" (Telnic), базирана в Лондон компания, която ръководи регистрацията в .tel. "Вие избирате дали да вкарате номера на мобилния си телефон и детайли от Facebook, за да могат хората да ви намерят, когато им трябвате."

Някои от адресите, като например restaurant.tel, са особено ценни, но принципът на разпределяне - първият пожелал адреса го получава, не дава предимство на известни марки пред малки квартални компании, подчертава "Таймс". По време на предварителната продажба на .tel адресите все пак такива компании и личности като Microsoft, Ferrari, Боно и Джоан Роулинг се сдобиха с такива.
Преди началото на търга в следобедните часове на деня бяха подадени над 10 000 молби за регистрация на нови имена. Цената е определена на 300 долара за първите 3 години и по 20 долара годишно след това. Адресите стават активни в края на месеца, а ценността им ще се увеличава в бъдеще, когато световната мрежа ще става все по-достъпна през мобилен телефон.

От в. Дневник

Тагове: