Европейската комисия официално одобри покупката на рекламната компания DoubleClick от Google.

Припомняме, интернет-компанията обяви покупката на DoubleClick за 3.1 милиарда долара още през април миналата година, но конкурентите, в лицето на Yahoo и Microsoft, веднага заявиха, че поглъщането ще направи и без това голямата Google монополист на пазара на реклама.

Сделката бе разследвана от ЕК в продължение на 6 месеца, но антимонополните органи не намериха факти, които могат да навредят на потребителите на глобалната мрежа или на рекламодателите.

Анализаторите отбелязват, че сделката извежда Google от сферата на интернет-рекламата и сега компанията получава обширна база клиенти, които публикуват реклама и в други сектори например в компютърните игри.

Освен това с DoubleClick традиционно работят крупни рекламодатели с големи бюджети и има всички основания да се смята, че рекламните постъпления в Google ще се увеличат, коментира електронното издание CyberSecurity.

От Google уточняват, че планират да интегрират DoubleClick в рекламната си мрежа и платежната система Google Checkout.

Основното в тази сделка е това, че тя променя разпределението на силите на рекламния пазар, отбеляза генералният директор на Google Ерик Шмидт.

Едновременно с това рекламните анализатори се опасяват от монопол на Google на мрежовата реклама и последващ от това ръст на цените.
Освен това рекламната мрежа DoubleClick има солиден списък с големи клиенти, които сега фактически влязоха в списъка на Google.

Друга пикантна подробност от ситуацията е, че много конкуренти на Google, сред които News Corp или AOL Time Space, бяха клиенти на DoubleClick и от тази реклама зависеше определена част от доходите им.
Как ще се развиват отношенията им с вече закупената DoubleClick засега не е ясно.

Тагове: