The Guardian предава, че руската технологична компания Яндекс иска антитръстово разследване срещу Google. Все още не е сигурно, че това ще се случи, но аргументите на Яндекс не ни изненадват, тъй като са част от световна тенденция.

Компанията държи около 50% от пазарния дял на търсачките в Русия, докато Google я конкурира с около 25%. Проблемът на руския интернет гигант е, че пазарното разпределение постепенно се променя в полза на Google, защото търсачката и останалите услуги на компанията идват предварително инсталирани и лесни за използване с Android. Подобно на ЕС, Яндекс смята, че този ход дава нечестно предимство на Google. Преди известно време руската компания опита да замени услугите на Google със своите собствени на местния пазар, но концепцията не проработи добре.

Все още очакваме официален коментар от Google. Случващото се определено напомня на Browser Choice сагата на Microsoft, която наскоро приключи.

Тагове: