Billboard е най-уважаваният източник относно продажбите на музика в световен мащаб. Изчисляването им преди години е било много по-лесно от днес: магазините просто са подавали информация за продадените албуми. Днес Billboard включва и дигиталните продажби на цели албуми, но прецизността на класацията свършва до там.
Наскоро компанията обяви, че започва да отчита стрийминг на песни в услуги като Spotify и Rdio, както и покупки на отделни песни от магазини като iTunes и Google Play. Десет покупки на отделна песен или 1500 стриймвания ще се броят като цял албум. Изчислението се базира на печалбите на изпълнителите и студиата, но според много анализатори не е особено коректно.
Продажбите на цели албуми не спират да спадат от анонса на iTunes Store в началото на миналото десетилетие. Повечето потребители предпочитат да купят само песните, които искат да слушат преди да са чули целия албум.
А знаете ли, че YouTube Music Key вече е достъпна за абонатите на Google Play Music?