Един от всеки трима европейски потребители са били подведени на думи или от уеб сайтове при продажба на самолетни билети, заяви Меглена Кунева, главен комисар на ЕС за защита на потребителите, цитирана от Reuters.

"Неприемливо е, че един от трима потребителите при резервиране на самолетен билет онлайн или от разстояние е бил подведени или объркани - заяви българката на пресконференция. - Но моето послание към индустрията е ясно: трябва да действат незабавно. Ние ще трябва да видим достоверни доказателства за подобряването на тези продажби и маркетингови практики в сектора на въздушния транспорт от 1 май следващата година. Ако това не стане, ние ще трябва да се намесим".

Кунева даде за пример лоукост авоикомпании като Ryanair, както и собственици на сайтове за пътувания. Тя заяви, че ако те не престанат с подвеждащата информация, уеб страниците ще бъдат закрити. Онлайн резервациите са много използвани в ЕС където над 700 милиона пътници годишно летят.

В доклада на еврокомисар Кунева се казва още, че повече от половината от 226 проверени сайтове са нарушили правилата на потребителите на съюза на 27-те миналия ноември. Част от тях са се коригирали, но 80 компании още не са откликнали на изискванията, поставени от Брюксел.

Тагове: