Lenovo Group обяви финансовите си резултати за първото си финансово тримесечие, което приключи на 30 юни 2012 г. с обем на продажбите в размер на US$8 милиарда и ръст от 35 % на годишна база. Чистата печалба на компанията за първото финансово тримесечие е нараснала с 30% спрямо същия период за изминалата година, до US$141 милиона. Резултатите доказват потенциала на компанията да расте стабилно, независимо от предизвикателствата на пазара.

 

Като втория по големина производител на персонални компютри в света, Lenovo отчита най-високия в историята си пазарен дял от 15%, чрез който компанията успява да задмине конкурентите си по редица показатели. В индустрия, в която доставките на персонални компютри отбелязаха спад от почти 2% на годишна база, доставките на Lenovo за първото финансово тримесечие на компанията отбелязаха ръст от 24.4 % спрямо миналата година. Така за тринадесето поредно тримесечие Lenovo расте по-бързо от пазара. Това е и единадесетото поредно тримесечие, в което компанията расте с най-бързи темпове от четирите най-големи PC производители.

 

През тримесечието Lenovo продължи последователното изпълнение на корпоративната "Protect and Attack" стратегия в развитите и новите пазари, на които компанията оперира, като отчете балансиран ръст във всички географски и потребителски сегменти и продуктови линии. Докато пазарът еволюира към „PC Плюс" ерата, Lenovo предприема агресивни стъпки, за да се увери, че е добре позиционирана и предлага продуктов микс с повече таблети, интелигентни телевизори и смартфони.

 

Брутната печалба на компанията за първото финансово тримесечие се е увеличила с 30 % на годишна база. Оперативната печалба се е увеличила с 48 % на годишна база до US$182 милиона. Доходността от акция за четвъртото финансово тримесечие е 1.37 US цента или 10.63 HK цента. Нетните парични резерви на компанията към 30 юни 2012 г. са в размер на US$3.7 милиарда.

 

Тагове: