Lenovo Group обявиха финансовите си резултати за първото тримесечие, което приключи на 30.06.2013 г. Компанията отчита рекорден обем на продажбите от 8.8 млрд. долара и ръст от 10% на годишна база. Приоритет на компанията продължава да бъде лидерската позиция в PC Plus ерата, като паралелно успешно развива бизнеса си във всички географски рагиони, потребителски сегменти и продуктови категории.

 

Lenovo са за първи път на лидерската позиция в света по продажби на персонални компютри. Компанията продължава да ускорява своята трансформация към PC Plus компания и през първото тримесечие става третият най-голям производител на Smart Connected устройства (таблети, смартфони, компютри), с ръст на доставките от 41% на годишна база. През последното тримесечие продажбите на смартфони и таблети надвишават продажбите на компютри.

 

Китайският пазар остава най-силен за компанията, където се осъществят 42% от общите продажби. Продажбите са се увеличили с 5.6%. На второ място е пазара на Тихоокеанска Азия, където се изпълняват 15% от продажбите. 18% от продажбите се извършват в региона на Европа, Близкия Изток и Африка, а в Южна и Северна Америка процентите са 22.

 

Най-голям обем от продажбите се генерират от лаптопите – 52%. Доставките на настолните компютри остават непроменени през първото тримесечие на фона на 9.4% спад в индустрията. Персоналните компютри имат обем от 28%. Консолидираните продажби на подразделението Mobile Internet Digital Home, включващо таблети и мобилни телефони оформя 14% от общите приходи.