Софтуерният гигант Microsoft ще тества нов метод за измерване ефективността на онлайн рекламите, съобщи Reuters. Процедурата по тестване на бета версията на новия стандарт за измерване на ефективността ще стартира в началото на месец март.

Вместо да разчитат на съществуващия стандарт за измерване, обвързващ продажбите, тенденциите и интернет-трафика с последната реклама, която е разгледал потребителят, от отдел Планиране на потреблението на компанията ще се опитат да вземат под внимание всички онлайн взаимодействия, които довеждат до покупката на даден продукт.

Новата инициатива е последствие от придобиването на aQuantive - онлайн компания за маркетингови проучвания, закупена преди година от Microsoft за 6 милиарда долара. Целта на сделката бе по-печелившо позициониране на бързо развиващия се рекламен пазар в интернет, както и успешна конкуренция с лидера Google. В тази насока софтуерната компания направи и един друг стратегически ход, който обаче засега се оказва неуспешен опитът да бъде закупена Yahoo!

Според Брайън Макандрюс, старши вицепрезидент на отдел Реклами и публикации към Microsoft, стандартът, който отчита последната разгледана реклама, е остарял метод, пренебрегващ всички предварителни взаимодействия на потребителя с рекламното послание. Новият подход ще отчита начина, по който всяко едно рекламно послание платена препратка, обикновени или нестандартни банери, появяващи се многократно в рамките на различни страници и канали, влияе върху евентуалната покупка.

По думите на Ерин Хънтър, вицепрезидент на компанията за маркетингови проучвания comScore Inc. целта е да се придобие цялостен поглед върху поведението на потребителя, а не просто да се проследи траекторията му в интернет. Автомобил, рекламиран в даден сайт, би могъл да привлече вниманието на някого, без това да предизвика кликване върху правещия импресии банер. Вероятно е обаче след няколко дни, колебаейки се при избор на кола, потребителят да потърси информация за същия автомобил в Google, което да го изведе директно на сайта на компанията-производител.

Бих посъветвал рекламодателите да вземат предвид не само крайния резултат, но и всичко онова, което влияе на потребителите, отбелязва Хънтър. В кръга на предположенията, даден потребител би могъл съзнателно да търси и да събира информация за определен продукт посредством фирмени сайтове и тематични блогове.

Към инициативата на Microsoft са се присъединили рекламодатели и партньорски агенции като Citi Cards и Initiative Media. Първите резултати се очакват до края на второто тримесечие на 2008 г.

Според обявени в понеделник прогнози на Kelsey Group приходите от онлайн реклама в света се очаква да нараснат от 45 млрд. долара за 2007 г. до 147 млрд. долара за 2012 г., с което до края на посочения период в интернет сектора ще се влеят 21% от бюджетите за всички видове реклами, припомни Investor.bg.

Тагове: