Продължилата повече три месеца сага, в която софтуерният гигант Microsoft Corporation се опитваше да придобие пълният пакет от акции на Yahoo!, приключи.

Както HiComm вече Ви информира, през уикенда се състоя лична среща на ръководствата на двете компании.
На нея Microsoft са оттеглили своето предложение за сумата от 47.5 милиарда долара, предаде Ройтерс.
Това става малко, след като цената от 31 долара за акция бе покачена на 33, което прави общо 5 милиарда повече от първоначалното предложение, което бе валидно повече от 3 месеца.

Независимо от усилията ни Yahoo така и не направи компромис, дори и след като предложихме допълнителни 5 милиарда долара, коментира главният изпълнителен директор на софтуерния гигант Стивън Балмър.
След подробно обсъждане стигнахме до извода, че по-нататъшно повишаване на цената няма смисъл, както за компанията, така и за акционерите й и най-добрият вариант е да се откажем от идеята за покупка, заявява Балмър в съобщение до медиите.
В същото време той изразява увереност, че Microsoft може да постигне целите си и без популярната интернет-компания.

Източници на вестник Уол Стрийт джърнъл коментират, че отказът на корпорацията от сделката не е тактически ход, след който може да последва нов кръг от преговори, а крайно решение.

Няколко часа преди новината за спиране на преговорите ръководствата на двете компании проведоха среща, в която участваха Стивън Балмър и президентът на Microsoft Platforms & Services Division Кевин Джонсън от страна на Microsoft и основателите на Yahoo Джери Янг и Дейвид Фоло.
Срещата очевидно не е дала резултат, тъй като от Yahoo са поискали 37 долара, а от Microsoft да подчертали, че 34 долара са крайният предел.

Анализатори коментирът, че пионерът в уеб търсенето е проиграл картите си и очакват от понеделник цената за акция на стоковата борса да се срине с 30% до близо 20 долара.
Освен това се прогнозира, че много от акционерите ще заведат съдебни дела срещу търсачката.
Някои от анализаторите са на мнение, че отказът на Microsoft e нападателна стратегия, която цели да покаже на Yahoo!, че 33 долара за акция са обективни.

От своя страна, Джери Янг коментира, че сега те ще могат да се концентрират върху развитието на своите услуги, така че да задоволят всички акционери, служители, партньори и потребители. От тук на татък той вижда възможни партньорства както с Google, така и с Time Warner Inc's AOL или News Corp's MySpace.

Отделно от това от Yahoo отбелязват, че отмяната на сделката с Microsoft няма да доведе до прекратяване на рекламния договор с Google, според който на сайтовете на Yahoo ще се появи реклама на Google.

Припомняме, причината за всичко, случващо се между двете компании са все по-силните позиции на Google, с които Microsoft не може да се пребори без да притежава Yahoo.
Toва е още един факт, който говори, че едва ли софтуерната компания се е отказала от своите цели.


Повече може да прочетете тук.

Тагове: