До края на 2008 година компанията Microsoft планира да представи два нови модела за разпространение на офис-пакета си.

Първата предвижда въвеждане на месечен абонамент. Във втория случай достъпът до софтуера ще бъде безплатен, но потребителите ще трябва да гледат реклами, уточнява PC World.

В състава на пакета, разпространяван чрез абонамент, освен стандартните офис-приложения, ще бъде включена и услугата Windows Live за работа с електронна поща, обмяна на он-лайн съобщения и изпращане и получаване на снимки.
Освен това абонатите ще получат и достъп до услугата за разпращане и достъп до документи посредством интернет Office Live Workspace.

Не е известна цената на абонамента за офис-пакета. За да бъде обаче годишният абонамент по-евтин от лиценза на Office Home и Student, месечната вноска не трябва да превишава 12.50 долара. В случая с Office Standard Edition цената трябва да е най-много 33 долара на месец, отбелязва електронното издание ЛентаРу.

За онези, които не искат да плащат, Microsoft ще пусне безплатна версия на офис-пакета, която ще включва базовите приложения Microsoft Works. Компанията ще печели от публикуваните в тях реклами.

Основни конкуренти на Microsoft Office са пакети като IBM Lotus Symphony, Google Apps и OpenOffice. Те са безплатни и не съдържат реклами.

През 2006 година Microsoft пробва в Русия програмата за даване под наем на програмни продукти. Компанията предложи за абонамент от 170 долара годишно програмите Windows, Office, както и софтуер за сървъри.

Тагове: