Едно от последните проучвания на Google доказва, че рекламният зловреден код (adware) е по-голям проблем, отколкото предполагаме. Със сигурност сте забелязвали подобни добавки на компютри, чиито потребители не са особено внимателни. Те са по-скоро безобидни, но инжектират нискокачествено рекламно съдържание на различни места в операционната система.

Според ново проучване на Google и UC Berkley над пет милиона компютъра са засегнати от рекламен софтуер. Става въпрос за данни, отчитани между юни и октомври 2014 г. — реалната бройка със сигурност е много по-голяма. Подобни приложения обикновено се крият от индексирането на търсачките. Най-популярният adware продължава да бъде Superfish с около 3.7 милиона попадения.

Припомняме, че преди няколко месеца той се появи в някои от компютрите на Lenovo.