Nissan заменя обикновените механични съединения с кабели. И така кормилното управление и спирачната система ще са значително по-компактни.

Тази технология, наречена X-by-Wire - управление чрез кабели, позволява да се премахнат множество едрогабаритни детайли. В автомобила се появява полезна площ, която дизайнерите използват с удоволствие за трансформация на салона.

Nissan представи прототипа EA2 Concept, за основа на който инженерите са взели серийния Nissan Murano. Те му премахнали обикновените кормилна щанга и кормилна тяга.

Вместо механични съединения за контрол на основните системи, като кормилното управление, спирачките и системата за трансмисия, е използвано предаване на информация по кабели.

В принципите на този подход няма нищо революционно. Първите подобни концепции са представени в края на 90-те години на различни автомобилни салони. И там има компактни волани джойстик и умни педали с къс ход.

Заслугата на Nissan се състои в това, че фирмата представя практически готов образец, отбелязва електронното издание МИГнюз. След интензивни тестове на системата за управление чрез кабели, автомобилът може да бъде пуснат в серийно производство.

Тагове: