Една от по-малко известните новости в iOS 9 е възможността за блокиране на реклами и други типове съдържание системно. Ден след официалното излизане на платформата първите подобни приложения вече са в App Store. Най-популярното, както предполагахме, е Peace на Марко Армент. Срещу 2.99 долара получавате пълно блокиране на всички рекламни мрежи в базата данни на Ghostery, забрана за проследяващи скриптове и бисквитки, опция за блокиране на коментари и социални бутони и дори възможност за изключване на уеб шрифтове.
Най-интересно е, че 3 от 5-те най-популярни платени приложения в App Store, само няколко дни след излизането на iOS 9, са за блокиране на реклами. Разбира се, случващото се разпали спорове между технологични ентусиасти и журналисти, чиито безплатни медии все пак съществуват благодарение на рекламното съдържание.
За пореден път ви призоваваме да добавите HiComm.BG в белия си списък, ако използвате подобен софтуер.
Допълнение: Създателят на Peace изтегли приложението от App Store. "Блокирането на рекламите е като война, в която и двете страни търпят поражения. Въпреки че печеля, не се наслаждавам на победата си. Ето защо свалям приложението от App Store", коментира Армент.