През финансовата 2014 г. българите са похарчили с 24% повече средства при търговци, като са платили с карта Visa, разкри компанията при обявяването на финансовите си резултати днес. Общата стойност на похарчената сума през POS терминали на компанията възлиза на 1.42 млрд. евро. Всичко похарчени средства с Visa карти за годината са 5.7 млрд. евро, като тенденцията е, че българските потребители правят повече плащания с карти за по-малки суми. Това е позитивна тенденция, тъй като показва, че потребителите все по-често използват банковите си карти за по-малки ежедневни покупки.
Огромен ръст отбелязва и електронната търговия у нас, като онлайн разплащанията с Visa карти в България са със 70% повече, отколкото през 2013 г. Общата сума възлиза на 280 млн. евро, като всъщност българският пазар отбелязва най-голям ръст в този сегмент за цяла Европа. Марк Антипоф, управляващ директор маркетинг и продажби в компанията, коментира, че „тази година вероятно е най-вълнуващата за разплащанията“, като допълва, че българският пазар все още не е узрял достатъчно за новите технологии за разплащания.
Новите решения за мобилни и безконтактни разплащания се оказва, че са технологично готови за внедряване. Това, което липсва в България, е инфраструктура, която трябва да се внедри от отделните банки. Другата пречка за масовото навлизане на тези технологии у нас се оказва това, че пазарът ни не е достатъчно зрял за тях. Антипоф коментира, че е нужно „натрупване на критична маса“ от клиенти, които биха използвали тези услуги. Част от тях ще са налични на българския пазар още тази година, като компанията не се ангажира с конкретни срокове.
Колко често използвате банковите си карти за разплащания онлайн и във физически магазини? Споделете в коментарите.