
1
/
3
Този метод ще бъде полезен и при отстраняване на опасни микродефекти в крилете на самолетите.
Първо се създава полимерен нанокомпозит с включена електропроводима въглеродна нанотръбичка. След това се прави мониторинг на електропроводимостта на материала ако някъде се появи пукнатината, то тя се променя. Така може да се определи местоположението и размера на пукнатината.
Според професор Нихил Кораткар от Ренслер това не е всичко. С помощта на достатъчно мощни кратки електрически импулси в областта на повредата на материала тръбичката се нагрява и разтапя полимера и по този начин затваря повредата.
Учените твърдят, че така се възстановява до 70 процента от целостта на материала. Това позволява той да се използва още известно време.
Мониторингът на повредата в реално време и възможността за бързо възстановяване на повредената материя ще намери широко приложение в съвременното производство на машини и механизми за всякакъв вид транспорт наземен, въздушен и воден.
По проекта е работено повече от 18 месеца. Сега професор Кораткар и колегите му възнамеряват да усъвършенстват системата за наблюдение на повърхността на материала.
Коментари (0)
Избрано от редактора
Селекция от статии и ревюта от редакторите на HiComm