Текущият рунд в патентните войни между Apple и Samsung определено е най-интересният. Освен че Купертино показва тон прототипи и дизайни на iPhone и iPad, които досега оставаха скрити в генералния щаб на компанията, научаваме и интересни подробности около процеса на разработка на корейците. 

Любопитно е, че вътрешната документация на Samsung сочи към конкретна стратегия за конкуриране с Apple. През 2011 г. сред служителите й се разпространява план с името "Beat Apple" ("Да победим Apple"), в който се споменава, че целта на Samsung за следващата година е да изпревари Ябълките при смартфоните. 

В по ранен момент азиатската компания осъзнава, че в твърде фокусирана върху конкуренция с Nokia и бързо разбира, че финландците скоро няма да продължават да бъдат водещ играч. При сравнение на тогавашния TouchWiz интерфейс с този на iOS (тогава iPhone OS) служител на Samsung отбелязва, че "разликата е от земята до небето". 

Няма как да пропуснем и отношението на Google към дизайна на корейците. Момчетата от Маунтин Вю са настоявали Samsung да поеме по-отличителна стратегия, с която да изгради алтернативен образ за Android. Точният развой на комуникацията между двете компании обаче остава неизвестен. 

Очаквайте по-подробна статия, посветена на патентната война между Apple и Samsung.