Gallery "3882"
Рекламната сделка, сключена между Google и Yahoo, може да се провали, съобщава Washington Post.Американският Правен департамент започна антимонополно разследване по отношение на компаниите и същността на договора. Вестникът отбелязва, че чиновниците са изискали документация относно онлайн-рекламата не само от Google и Yahoo, но и от други участници на пазара, в това число и от Microsoft.
По оценка на анализаторите сумарният дял на Google и Yahoo на пазара на интернет търсенето се доближава до 80%. От компаниите потвърдиха за началото на разследването и допълниха, че имат 100 дни, защото след този срок договорът влиза в сила.
По-рано от Yahoo заявиха, че договорът с Google ще им даде възможност да получаватдо 800 млн. долара допълнителна годишна печалба.
Според експерти фактът, че Правният департамент е започнал разследване не означава, че сделката ще бъде провалена, но много красноречиво говори за тревога във връзка с нарушаването на условията на конкуренция на интернет пазара.
От друга страна, запознати със същността на сделката юристи съобщават пред Washington Post, че процедурата по получаването на документите от разследващите органи е в съответствие с изискванията на гражданските разследвания, а това не говори за формално разследване и може да окаже влияние на сделката, съобщава news.bg.
"На практика това означава, че разследващите действително имат въпроси към Yahoo и Google", казва в интервю пред WP Питър Гирън от правната компания Fried Frank.
От Yahoo и Google обаче са категорични, че интересът на властите има технически характер, тъй като компаниите не се сливат.
Коментари (0)