Sony обяви днес, че ревизира прогнозата си за финансовото си представяне през фискалната година, която приключва през март 2015 година. Компанията ще отпише допълнителни 1.68 млрд. щатски долара, което се дължи на слабото представяне на подразделението Sony Mobile, отговарящо за смартфоните и таблетите.
От няколко месеца насам анализатори твърдят и настояват, че Sony няма как да бъде голям играч на пазара с мобилни устройства и изглежда компанията най-накрая го осъзна, отбелязва Уол Стрийт Джърнъл.
Напомняме, че предишната прогноза на Sony включваше загуба от 50 млрд. йена, но в сряда очакванията бяха коригирани до 230 млрд. йена. Това означава, че гигантът очаква общата загуба за фискалната година да достигне около 2.15 млрд. щатски долара. През юли компанията обяви, че очаква да продаде 43 милиона смартфона, като в предишни прогнози това число беше 50 милиона.
Освен това Sony ще съкрати 15 на 100 от работните места в мобилното си подразделение. От тази мярка ще бъдат засегнати около 1000 работни места. Главният изпълнителен директор на компанията Казуо Хираи обяви, че Sony за първи път от своето IPO през 1958 г. няма да плати дивиденти на своите акционери. Той заяви, че очакваната загуба може да бъде намалена, когато под внимание се вземат и съкращенията. На този етап Хираи няма намерение да подава оставка.
“Дълбоко съжалявам за акционерите и аз, като президент, приемам тази ситуация много сериозно”, каза шефът на Sony. “Поемам ангажимента за завършването на реформите и връщането на компанията към печалба през следващата фискална година”.
Той допълни, че ще преструктурира цялостно групата. По-рано тази година компанията продаде PC бизнеса си (Vaio) и отдели проблематичното си поделение за телевизори - стъпка, която анализаторите отчитат като знак, че се готви за продажба. Sony ще намали броя на моделите смартфони от среден клас и ще се фокусира само и единствено върху нишовия, хай-енд сегмент.
От друга страна холивудското студио на Sony се справя добре, гейм поделението отчита стабилни продажби на игралната конзола PlayStation 4, а подразделението, занимаващо се с производство на камера сензори, също няма проблеми заради стабилните поръчки от страна на други производители като Apple.
Sony изпитва сериозни затруднения в борбата на мобилния пазар още от покупката на Ericsson през 2012 година за 1.5 млрд. щатски долара. Една от основните пречки в завземането на повече пазарен дял е невъзможността на Sony да пробие на американския пазар, доминиран от Apple и Samsung. Флагманите на компанията се продават само от T-Mobile, а едва наскоро беше уредено Xperia Z3 да се продава и в мрежата на Sprint. Проблемът тук е, че двата топ телекома AT&T и Verizon не предлагат устройства на японците.
“Очевидно е, че ще трябва да продължим да инвестираме в американския пазар”, каза наскоро в интервю за WSJ изпълнителният директор на Sony Mobile Communications Кунимаза Сузуки. “Стъпка по стъпка, смятам, че ние ще успеем да увеличим американския си пазарен дял”.
Изображение: Shanie/Flickr