Корпорацията Sony смята да инвестира над 200 милиона долара за разработката на технология за производството на OLED-панели със среден и голям размер, съобщава Ройтерс.

Дисплеите OLED (organic light-emitting diode) съдържат органични или въглеродсъдържащи съставки, които излъчват светлина, когато са включени към електрическата мрежа. В сравнение с LCD-дисплеите, панелите OLED не се нуждаят от вътрешно осветяване, което дава с 40% по-ниска консумация на енергия.

Тънки са около 3 милиметра и са особено подходящи за гледане на бързо сменящи се кадри като в спортните програми например, поради по-краткото време за реакция.
Освен това технологията OLED позволява да се създават екрани с по-висока разделителна способност и контраст, както и широк зрителен ъгъл.

Sony представи първия си ултратънък телевизор OLED през миналата есен. Моделът XEL-1 с диагонал 11 инча има резолюция 960 х 540 пиксела и контраст 1000000:1. Яркостта му е 600 кандела/кв. м, а енергийното потребление е 45 вата. На японския пазар телевизорът струва 200 000 йени (около 1750 долара). Все още обаче технологично е трудно да се правят големи OLED-панели.

Toshiba също възнамерява да започне продажбата на телевизори, основани на органични светодиоди. Първите OLED-телевизори на компанията ще се появят най-рано през 2009 година. А Samsung планира да пусне първия си телевизор с органични светодиоди с екран над 30 инча още преди края на десетилетието.

Тагове: