Xiaomi е една от най-интересните истории за успех в последните години. Китайският стартъп успя да стане третият най-голям производител на смартфони в света. След набирането на $1 млрд. инвестиции миналата седмица, сега компанията може да се похвали и с пазарна оценка от $45 млрд., съобщава Wall Street Journal. Компанията е отказала да коментира темата.
Последните данни за пазарната оценка на Xiaomi датират от август 2013 г. Тогава оценката се равняваше на $10 млрд. Сумата беше потвърдена от шефа на компанията Ханс Тунг. За изминалите 16 месеца ръстът на оценката е 350%. В тях компанията се фокусира върху разрастване на развиващите се пазари, като Югоизточна Азия, Бразилия, Мексико и Индия. Именно Индия е сред ключовите пазари за Xiaomi, където компанията продава по над 100 хил. устройства седмично.
През 2013 г. компанията отчете продажбата на около 19 млн. телефона. Надеждите за 2014 г. са за повече от двойно по-голяма цифра, която трябва да надмине 40 млн. бройки. Освен със смартфони компанията се занимава и с друг хардуер. По-рано този месец тя инвестира $200 млн. в производителя на битови уреди Midea, като сред инвестициите е и още $1 млрд. за видео съдържание.
Обект на спекулации са печалбите на компанията, които според WSJ възлизат на $566 млн. за миналата година. Данни на Reuters от този месец обаче твърдят, че печалбата е само $56 млн. Представител на компанията твърди, че причината е в това, че данните са за част от компанията. Бизнес моделът на Xiaomi също е обект на спекулации, тъй като качествените устройства на компанията всъщност са на прекалено ниска цена. Отговорът тук е, че печалбата се генерира от продажбите на софтуер за потребителите на тези устройства.
Прочетете: Xiaomi вярва, че може да изпревари Apple и Google до десет години