Xiaomi се превърна в една от приятните изненади на 2014 година, достигайки до световен номер три по доставки на смартфони за третото тримесечие на годината. За всички е ясно, че китайският производител изповядва атакуваща стратегия, за да може да продава повече телефони, но какво му коства това?
Според информация от Шанхайската фондова борса производителят е достигнал нетна печалба в размер на 56 млн. долара. Приходите за същата година са били 4.3 млрд. долара. Двете суми означават едно – през 2013 година Xiaomi е работила с оперативен марж от 1.8%, пишат от Reuters. Разликата е огромна, когато сравним цифрите с конкурентите от Samsung и Apple. Оперативният марж при корейците е 18.7%, а този при производителите на iPhone – 28.7%.
Скромната печалба доказва готовността на компанията за бърз растеж, който започва да притеснява останалите производители. Към момента тя избягва западните държави, а фокусът остава върху развиващите се пазари – Китай, Индонезия и Индия. Китайският производител успява много умело да създава мания сред потребителите, пускайки малко количество в продажба за кратък срок. Това наистина сработи, тъй като за само четири години от основаването на компанията Xiaomi успя да стигне до третия най-голям доставчик на смартфони в света за третото тримесечие на 2014 година (данни на IDC). Пред китайския производител са само Samsung и Apple. Интересно е, че корейците отстъпиха първата позиция в Китай за сметка на Xiaomi (данни на Canalys).
Xiaomi със събитие на 9.12. Ще видим ли Mi 5?