Наследството на Lamborghini Miura е неоспоримо. Като първия суперавтомобил на Феручо Ламборгини - по онова време успешен производител на трактори, отоплителни уреди и климатици със страст към автомобилите - Miura е разработен от амбициозен екип от млади инженери и дизайнери. Задвижвана от 4.0-литров V12 двигател с мощност 350 к.с., който се превръща във визитната картичка на Raging Bull, Miura е това, което мнозина смятат за първия истински суперавтомобил в света през 1966 г.

Почти 60 години по-късно Miura все още е почитано автосъкровище. Великолепно проектиран и технически усъвършенстван за времето си, този суперавтомобил е желана колекционерска ценност. По някакъв начин три екземпляра на Miura се оказват прашни и занемарени в мистериозно сметище, където собственикът Руди Клайн съхранява автомобили, произведени от Ferrari, Aston Martin и други екзотични автомобилни производители, така както други събират пощенски марки.

Според аукционната къща RM Sotheby's, която ще продаде тези суперавтомобили на 26 октомври, колекцията на Клайн е била добре пазена тайна, като „само слухове за съществуването ѝ са се носели“ в ексклузивните колекционерски среди. Клайн умира през 2001 г., а автомобилите стоели спокойно в очакване на този момент.

Lamborghini твърди, че моделът Miura е включен в 43 филма, а Еди Ван Хален пресъздава гърлените звуци на стартирането на двигател на Miura S от 1972 г. в песента Panama на едноименната група.

Сега, извадени от мръсотията и тъмнината, която десетилетия наред е покривала множество автомобили, двигатели и части, тези три суперавтомобила Lamborghini Miura са обявени за продажба. И ако сте готови да вложите доста пари, време и части, една реставрирана Miura може да донесе много повече от очакваните продажни цени от 400 000 до 700 000 долара.

Тези автомобили Lamborghini далеч не са най-скъпите в тази пазарна ниша - тази чест се пада на Mercedes-Benz 300 SL „Alloy“ Gullwing от 1956 г., който се очаква да бъде продаден за 4.5 до 6 милиона долара, дори и прашен и вдлъбнат след сблъсък с ниска скорост от мотокар на Клайн. Сред другите шедьоври на търга са Mercedes-Benz 500 K 'Caracciola' Special Coupe 935 на Sindelfingen; единствен по рода си Iso Grifo A3/L Spider Prototype 1964 на Bertone; и единственият оцелял автомобил Horch - Horch 855 Special Roadster 1939 на Gläser.

Miura обаче има специална история в сърцата на почитателите на суперавтомобилите и появата им, след като са били смятани за изгубени в продължение на толкова много години, превръща този случай в забележителен. Ако сте на пазара за дефектен, но все пак прекрасен автомобил и имате средства да го върнете в почти оригинално състояние, те могат да се преродят по един красив начин.

Снимка: Unsplash/RM Sotheby's

Виж още: Huawei подготвя мощни ИИ чипове, произведени у дома, за да се противопостави на Nvidia