Днес Porsche представи своите финансови резултати и в допълнение към това разкри плановете си да остане актуално присъствие в свят, който очевидно трябва да се бори с изменението на климата. Немската луксозна марка заяви, че е отчела скок в продажбите с 4.4 милиарда евро (около 4.8 милиарда долара) и голям интерес към своите модели. За трета поредна година линията Taycan на Porsche реализира 41 296 продадени електрически автомобили, надминавайки емблематичния 911, който пласира 38 464 бройки. За съжаление на природата обаче и двете бяха надминати по продадени бройки от джипове Macan и Cayenne, от които се продадоха около 171 433 бройки общо.

Компанията заяви, че иска 80 процента от продажбите й да бъдат „изцяло електрически“ до 2030 г., като в същото време има допълнителен план да бъде с неутрален въглероден отпечатък. Част от тези обещания ще бъдат реализирани благодарение на нова версия на двигателя 718, който ще бъде пуснат „изключително в изцяло електрическа форма“ в някакъв момент около 2025 г. Разбира се, това няма да бъде факт, докато не получим изцяло електрически 911 и Cayenne, така че тепърва ще видим реалната степен на ангажимента на Porsche. Но да се надяваме, че плахите стъпки досега ще се превърнат в много по-бързи действия, колкото по-близо до края на това десетилетие се приближаваме.

Porsche също обяви, че ще инвестира в „премиум зарядни станции“ и „своя собствена инфраструктура за зареждане“. Компанията има опит в тази област, след като стартира високопрофилна зарядна станция в Лайпциг, но това вероятно ще бъде чист евфемизъм за използване на похват от стратегията на Tesla, като стартира своя широка мрежа от собствени EV станции, изрично проектирана да обслужва собствените си клиенти. Това е нещо, за което посестримата компания Audi също говори, че може да направи, и показа концепция за премиум център за зареждане само за Audi коли миналата година. Компанията добави, че търси нови, високопроизводителни батерии от Cellforce, които трябва да започнат да се доставят през 2024 г.

Снимка: Pikrepo

Виж още: A'Design Awards & Competition – побързайте и се включете, защото крайният срок наближава: 31 март!