Наскоро Samsung направи фурор в индустрията, като представи последните си постижения в областта на технологиите за батерии, особено тези, свързани с твърдотелните батерии. По време на изложението SNE Battery Day 2024 в Сеул, Южна Корея, компанията разкри, че пилотната ѝ линия за производство на твърдотелни батерии вече е напълно функционираща.
"Миналата година изградихме пилотна линия за масово производство на изцяло твърдотелни батерии до 2027 г.", заявиха от Samsung SDI.
Освен това първите партиди от батерията вече са доставени на производителите на електрически превозни средства за тестване.
"Доставихме мостри на клиенти от края на миналата година до началото на тази и получаваме положителни отзиви", заявиха от Samsung SDI.
Важно е да се отбележи, че тези батерии могат да захранват електромобили с пробег от 960 километра, да се зареждат за 9 минути и да имат експлоатационен живот от 20 години.
Очаква се тези твърдотелни батерии да бъдат по-малки, по-леки и по-безопасни от литиево-йонните батерии, които понастоящем се използват в повечето електрически превозни средства. Те притежават значителен потенциал за революция в производството на електрически превозни средства.
"Изцяло твърдотелните батерии могат да повишат безопасността, като заменят течните компоненти с твърди. Когато се използват в същия размер на опаковката като съществуващите продукти, те намаляват теглото и заемат по-малко място", подчертават от компанията.
Въпреки това поради високите си производствени разходи първоначалното приложение на тези батерии ще бъде ограничено до сегмента на "супер премиум" електромобилите. Тук сегментът "супер премиум" предполага пробег от около 600 мили с едно зареждане. Освен това Samsung ще въведе NCS продукти с високо съдържание на никел за премиум сегмента.
Технологията на Samsung за твърдотелни батерии с оксиди се отличава с енергийна плътност от 500 Wh/kg, което е почти два пъти повече от 270 Wh/kg при батериите за електромобили.
Тази увеличена плътност може потенциално да удвои пробега на сегашните електрически превозни средства.
Освен това твърдението на Samsung за 9-минутно зареждане вероятно се отнася до стандартната метрика за зареждане на батерията от 10 или 20 до 80% капацитет, а не за пълно зареждане от 0 до 100%.
Тази практика е често срещана в индустрията, тъй като скоростта на зареждане обикновено се забавя значително след 80%, за да се защити здравето и дълготрайността на батерията. В допълнение към работата си по твърдотелни батерии Samsung разработва по-достъпни литиево-железно-фосфатни (LFP) и безкобалтови батерии, както и метод за производство на сухи електроди с цел намаляване на разходите.
Снимка: Unsplash