General Motors официално постави нов световен рекорд за най-дълго изминато разстояние от електромобил с едно зареждане. Екип от инженери на компанията изпробва производствен модел 2026 Chevrolet Silverado EV за 1704 километра, резултат, който надминава предишния рекорд от 1205 километра, държан от Lucid.

Рекордът е особено забележителен в сравнение с официалните оценки на американската агенция EPA за Silverado EV. Най-високият клас Max Range, чиято цена е 76 295 долара, има приблизителен пробег от 800 километра.

Тестът, с който бе поставен рекордът, бе проведен с модел Work Truck, който е базовия клас на автомобила.

„Това постижение е чудесен пример за това колко далеч е стигнала нашата EV технология и за вида иновации, върху които работим всеки ден в GM“, каза Курт Келти, вицепрезидент на компанията по батерии, задвижване и устойчивост. Базовият модел Silverado EV 2026, който беше използван за теста, има начална цена от 54 895 долара.

Целта на екипа беше да проучи абсолютните граници на пробега на серийния автомобил, като оптимизира всяка възможна променлива.

„Колко далеч може да стигне Work Truck, ако оптимизираме абсолютно всичко? Започнаха да се появяват различни предположения: 1400 километра, 1500 километра или може би дори 1600 километра. И така, предизвикателството беше поставено“, разказва компанията в прессъобщение.

За да постигне това, екипът направи серия от целенасочени, нискотехнологични модификации, които не промениха основния софтуер, батерията или хардуера на двигателя на Silverado.

За да се подобри аеродинамиката на камиона, беше добавен аксесоар за покриване на каросерията, за да се създаде по-гладък въздушен поток над отворената платформа, а чистачките на предното стъкло бяха настроени на най-ниската си позиция, за да се намали съпротивлението.

Съпротивлението при търкаляне беше сведено до минимум чрез напомпване на гумите до най-високото безопасно налягане, което е често използвана техника за ефективно шофиране, известна също като „хипермилинг“. Екипът също така премахна резервната гума, за да намали общото тегло на автомобила, и извърши специално регулиране на колелата, оптимизирано за минимално триене.

Стратегията на шофиране беше също толкова добре осмислена и регулирана. Тестът беше проведен през лятото на обществени пътища около тестовата писта на GM в Милфорд и Бел Айл в Детройт, за да се възползва от идеалните за работата на батерията околни температури.

Шофьорите работеха на едночасови смени, поддържайки ниска и постоянна средна скорост между 30 и 40 километра в час. Те внимателно избягваха рязкото ускорение или рязкото спиране и държаха климатичната система изключена през целия многодневен тест.

Решението да се използват обществени пътища беше преднамерено.

„Ако карахме по наклон през цялото време, със сигурност щяхме да постигнем невероятен пробег, но не това беше целта. Искахме да бъде реално, на обществени пътища“, обяснява Джон Доремус, мениджър по калибриране на задвижването в GM.

Макар условията на теста да не отразяват типичната ежедневна употреба, упражнението служи като ценен казус за проучване на ефективността на превозното средство. Чрез изолиране на променливите скорост, околна среда и настройки на превозното средство, инженерният екип успя да количествено определи максималния потенциал на съществуващата платформа.

Снимка: Unsplash/General Motors

Виж още: 30 отбора роботи атлети ще мерят сили в Световните игри за хуманоиди този месец (ВИДЕО)