В опит да почисти града и да намали задушаващата хватка на задръстванията, Париж планира да забрани колите от голяма част от историческата част на френската столица.

Планът беше обявен от кмета на града Ан Идалго, въпреки че очакваното му изпълнение през 2024 г. представлява двегодишно забавяне от първоначалната цел на създателите.

Превозните средства, забранени според новите правила, ще включват повечето частни превозни средства, използвани за движение по пътищата.

Изключения ще бъдат направени за обществени превозни средства, жители, които живеят във включените зони, шофьори на доставка и тези, които имат достъп до услуги като пазаруване.

Това може да звучи като много изключения, но все пак се очаква този ход да извади около 50% от автомобилите от пътя.

Докато отразяваше разработването на плана миналата година, Bloomberg изчисли, че изпълнението на плана може да премахне 100 000 коли на ден от улиците на Париж.

Целта е голяма част от историческите части на Париж да се превърнат в по-чиста, по-малко претоварена среда, която е по-удобна за местните форми на транспорт като колоездене, скутери и добрата старомодно разходка.

Градът претърпя редица промени в стремежа си да стане по-пригоден за велосипеди. Това включва добавяне на над 160 км. нови велоалеи по време на пандемията от COVID-19.

От години Париж предприема тласък към по-екологичен транспорт по искане на Идалго.

Ходът отразява подобни действия на градове в цяла Европа, които се стремят да преминат към електрически форми на транспорт с по-ниски емисии, както и да премахнат ролята на автомобилите в градовете.

Някои страни в Европа започнаха да предлагат данъчни стимули, които по същество плащат на гражданите да пътуват с велосипед до работа, вместо да използват кола.

Белгия наскоро влезе в новините, когато увеличи стимула си за работа с велосипед до 0,25 евро на километър, според Асоциацията на леките електрически превозни средства. Но Белгия не е единствената, която предлага пари в замяна на въртене на педали за работа. Холандия предлага почти толкова, а Обединеното кралство предлага още повече. Надбавка за пробег от около 0,26 щатски долара на миля е достъпна за британските велосипедисти, които използват велосипедите си, за да пътуват до работа, според Световния икономически форум.

Обединеното кралство предлага също така програма за стимулиране на взимането на превозни средства под наем, която награждава велосипедистите с намалени такси за велосипеди и велосипедни съоръжения.

Снимка: Pikrepo

Виж още: Десет готини трика за по-качествена смартфон фотография