Подобно на Toyota, Hyundai е един от малкото производители на автомобили, които не са се отказали напълно от традиционните физически бутони. Дори и в най-новите продукти ще откриете приличен брой бутони от старата школа. Всъщност наскоро видяхме как най-новите Ioniq 5 и Tucson имат повече физически контролни уреди, отколкото преди. Нови проучвания, проведени от компанията, показаха, че хората са склонни да предпочитат твърди клавиши за достъп до често използвани функции.

Корейският вестник JoongAng Daily посети студиото на Hyundai Design North America в Калифорния, за да научи повече за това какво искат хората въз основа на вътрешните проучвания на автомобилния производител. Вицепрезидентът на HDNA Ха Хак-су призна, че първоначално Hyundai е бил поразен от революционното инфоразвлекателно оборудване на Tesla, в което всичко е вградено в свръхголям екран. Впоследствие обаче южнокорейската компания е осъзнала, че натъпкването на достъпа до почти всички функции в един дисплей не е най-доброто решение.

Ровичкането по сензорния екран, за да настроите температурата или основните функции, може да бъде разсейващо. За разлика от това с физически копчета и бутони, които винаги са на едно и също място, водачите могат да разчитат на мускулната си памет, за да държат погледа си на пътя. Не сме напълно против сензорните екрани, но някои елементи за управление трябва да са лесно достъпни. Ако Hyundai повтори изследването в глобален мащаб, резултатът вероятно ще бъде същият, тъй като здравият разум подсказва, че разположението на всички сензорни екрани не е идеалното решение.

Огромните дисплеи могат да отвличат вниманието и да пораждат опасения за безопасността. Миналата година Санг Юп Лий, ръководител на Hyundai Global Design, посочи, че „когато шофирате, е трудно да го контролирате [сензорния екран], ето защо, когато е с физически клавиш, е лесно да го почувствате“.

Въпреки че автомобилните производители никога няма да признаят това, премахването на физическите бутони и копчета се отразява положително на бюджета, защото използването на един и същ екран в няколко автомобила е отлична мярка за намаляване на разходите. Можеше да бъде и по-лошо, тъй като Tesla направи още една стъпка напред и дори интегрира скоростния лост в екрана.

Снимка: Unsplash

Виж още: MSI Vector GP78HX 13V – повече мощ от всякога (РЕВЮ)