Chevrolet избра събитието за моторни спортове The Quail в Монтерей, щата Калифорния, за да представи два нови концептуални модела Corvette – Corvette CX, предназначен за шосе, и Corvette CX.R Vision Gran Turismo (VGT), предназначен само за писта – позиционирайки ги като дизайнерски еталони, а не като серийни автомобили. Според изпълнителния директор по дизайна на Chevrolet Фил Зак двата модела позволиха на дизайнерските екипи да се откъснат от „ограниченията на серийните автомобили и да дадат свобода на своята креативност“, определяйки посоката на дизайна за бъдещите Corvette.

На пръв поглед концепцията Corvette CX е типичен Corvette – дълъг, нисък и агресивен, с класически елементи като издължен преден капак, характерни двойни задни светлини и линия на покрива под 41 инча. Един поглед към отварящия се напред капак в стил изтребител показва, че това не е ретро упражнение.

Кокпитът е облицован с балистичен текстил в цвят Inferno Red, висококачествена силиконова кожа и ковано въглеродно влакно, което задава тона на интериора, фокусиран както върху драматичността, така и върху ангажираността на водача. Дигиталният преден прозорец превръща предното стъкло в потапящ съраунд дисплей с данни за представянето в реално време, а основните контроли са интегрирани в волана, за да се сведе до минимум разсейването.

Под изваяната каросерия CX дебютира с вакуумна вентилационна система, която изсмуква въздух през отворени канали в каросерията, за да генерира значителна притискаща сила и да настройва аеродинамичния баланс в реално време. Както предният дифузьор, така и задният спойлер са активни и реагират на действията на водача, докато видимите структурни елементи и А-рамената на окачването с крилообразен профил са оформени така, че да намаляват подема.

Задвижването е изцяло електрическо: четири мотора (по един на колело) осигуряват повече от 2000 к.с. със задвижване на всички колела и векторно разпределение на въртящия момент на четирите колела. 90kWh литиево-йонна батерия е разположена в шасито, за да понижи центъра на тежестта и да оптимизира разпределението на теглото.

Ако CX е пътният автомобил на Corvette за утрешния ден, то Corvette CX.R Vision Gran Turismo е неговото алтер его за състезателната писта – и за геймърите – почитатели на играта Gran Turismo 7. Облечен в емблематичната жълто-черна ливрея на Corvette Racing, CX.R VGT засилва агресивността с допълнителна аеродинамика, по-малка височина на каросерията и още по-малко тегло. Кокпитът заменя туристическите покрития с леки сурови въглеродни влакна и облечени във велур пяна вложки, докато уголемените подложки за раменете и облегалките за главата осигуряват допълнителна опора за екстремните натоварвания, за които е проектиран автомобилът.

Задвижващата система съчетава електрическа и горивна мощност. Средно разположен 2.0-литров DOHC twin-turbo V8, способен да достигне 15 000 об./мин и да произведе до 900 к.с., е съчетан с три електрически мотора за обща мощност от 2000 к.с. V8 задвижва задните колела чрез осемстепенна трансмисия с двоен съединител и възобновяемо е-гориво, докато трите електрически мотора – по един на всяко предно колело и трети, интегриран в скоростната кутия – добавят незабавен въртящ момент за задвижване на всички колела и експлозивно ускорение.

Тези концепции не са просто изложбени експонати. В сътрудничество с инженерите по производителност на Chevrolet дизайнерският екип изготви подробни чертежи за шасито, задвижващите системи и аеродинамичните системи на двата автомобила. В партньорство с Polyphony Digital, Corvette CX и CX.R VGT ще могат да се играят в Gran Turismo 7 по-късно този месец, като предлагат на ентусиастите практическа представа за бъдещия дизайн на Corvette на Chevrolet.

Снимка: Unsplash/GM

Виж още: ChatGPT-5 победи Pokémon Red за рекордно кратко за ИИ време – 3 пъти по-бързо от предшественика си

 

 

Още от Tech