Ford комбинира маслинови клони и клонки с рециклирана пластмаса в пилотен проект за производство на автомобилни части - и резултатите изглеждат обещаващи.
Подрязването на маслиновите дървета създава 7 млн. тона отпадъци годишно, затова инженерите на Ford в Кьолн, Германия, стартираха изследователски проект, наречен COMPOlive, за да проучат как маслиновите клони и клонки могат да бъдат преработени за производство на автомобилни части.
Те се снабдяват с отпадъци от маслинови дървета от Андалусия, Испания, и ги комбинират с рециклирана пластмаса. Частите на прототипа се състоят от 40% влакна от маслиново дърво и 60% рециклирана полипропиленова пластмаса. Веществото се нагрява и се формова под налягане във формата на частта.
След като тестваха прототипните части от биокомпозит, инженерите установиха, че те са леки, издръжливи и здрави. Това означава, че Ford потенциално би могъл да намали количеството пластмаса, използвано при производството на автомобили, да намали въглеродния отпечатък на автомобилните части и да използва повече рециклирани и възобновяеми части в своите автомобили.
Вижте видеото за автомобилните части от маслиново дърво по-долу:
Снимка: Ford
Виж още: Мобилните игри изкарват повече от РС и конзолните, взети заедно