Компанията Nissan, която е пионер в производството на електромобили с първия модел Leaf, успя да подобри световния рекорд за горивна ефективност с новия си хибриден седан N6, разработен в партньорство с Dongfeng.

Именно Dongfeng, който току-що представи най-икономичния в света бензинов двигател Mach 1.5T за хибридни автомобили с термична ефективност над 48%.

Plug-in хибридът N6 е първият модел на Nissan за местния пазар и е базиран на съвместно разработената архитектура Tianyan на Dongfeng Nissan Passenger Vehicle Company (DFN) за „нови енергийни автомобили“ или електромобили и plug-in хибриди.

Nissan N6 измина 14 000 км като консумира само 2,9 л/100 км, или регистрира икономия на гориво от около 130 километра на 4 литра. Както може да се очаква, теренът и метеорологичните условия варираха значително по време на дългото пътуване, но това беше средната консумация за целия период, сертифицирана от Книгата на рекордите на Гинес.

Икономичното задвижване беше постигнато с хибридна задвижваща система, задвижвана от един от най-ефективните бензинови двигатели в света и 21 kWh LFP батерия, която се зарежда бързо за 20 минути. Тази комбинация помогна на Nissan N6 да стане първият хибрид в категорията на премиум семейните седани, който постига разход на гориво под 2 л/100 км в режим на поддържане на заряда, а Nissan твърди, че годишните разходи за експлоатация на автомобила са само 280 долара.

Така наречените EREV, или електромобили с удължен пробег, станаха хит в Китай, тъй като предлагат най-доброто от двата свята – щедър пробег само на батерия и бензинов двигател за дълги пътувания. Дори Xiaomi, която започна с електромобили едва преди две години и вече е печеливша, е подала заявка за индикатори за гориво, което подсказва за нейното хибридно EREV бъдеще.

Nissan е един от първите инвеститори в стартиращата компания за автономно шофиране Wayve, заедно с Nvidia, която наскоро вложи 500 милиона долара в компанията, впечатлена от нейната технология, базирана изцяло на визия, която според нея може да се мери с FSD на Tesla. Според Дженсън Хуанг от Nvidia, това е „следващата компания за трилион долара“, а автомобилите на Nissan с опцията за автономно шофиране ProPilot, базирана на технологията на Wayve, ще се появят на пазара през 2027 г. Nissan заявява, че тогава ще предлага конкурента на Tesla FSD на половин цена, или 4000 долара.

Rivian, от друга страна, току-що представи абонамент за 50 долара на месец за своята функция за автономно шофиране Autonomy+, която според компанията има за цел да постигне ниво 4 на автономност, подобно на FSD на Tesla без надзор. Тя се подпомага от специален ИИ чип и 11 камери, които ще бъдат внедрени в R2 през 2026 г.

Tesla и Waymo имат голяма преднина в технологията за автономно шофиране и нейната комерсиализация, но конкуренцията се засилва и ако това доведе до по-ниски цени на FSD и по-широко внедряване на технологиите за подпомагане на водачите, пътищата ще станат много по-безопасни.

Снимка: Pexels/Nissan

Виж още: Пригответе се да видите експлозия на супернова - толкова ярка, че може да засенчи Слънцето