С новината, че правителствата се стремят да премахнат мерките за изолация в някои части на света, мислите ни се насочват към това, какъв ще бъде светът в „новото си нормално състояние“. Едно нещо обаче изглежда сигурно: хората започват да мислят различно за услугите, които използват, особено когато става въпрос за пътуване.

Неотдавнашно проучване на нагласите след COVID-19, проведено от маркетинговата компания CarGurus, установи, че продажбите на автомобили в дългосрочен план едва ли ще бъдат засегнати от пандемията. Освен това то установи, че хората вероятно са далеч по-малко заинтересовани от използването на услуги за споделено пътуване като Uber и Lyft.

През април CarGurus проучи 722 купувачи на автомобили в САЩ и установи, че 79% от тях са решили да забавят покупката си в резултат на пандемията. Въпреки това повечето все още очакват да закупят новото си превозно средство тази година.

Нещата стоят иначе за услугите за споделено пътуване. Около 39% от анкетираните, които преди са използвали тези услуги, заявиха, че ще намалят използването им или ще спрат да ги използват изцяло.

Това може да не е много, но ако повече от една трета от потребителите никога не се върнат към използването на Uber например, това ще има осезаемо въздействие върху приходите на компанията. Това ще бъде значителен спад на търсенето.

Въпреки това 18% от анкетираните са казали, че ще използват приложения за споделено пътуване повече. Останалите (43%) казват, че ще продължат да ги използват със същата честота.

Проучването показа също, че купувачите на автомобили започват да мислят как COVID-19 влияе върху реалния процес на закупуване на автомобил.

Виж още: Атаките срещу 5G мрежи подпалиха и Холандия

Тагове: