Машинен инженер, който проектира високопроизводителни електрически скейтбордове, се бе насочил към постигането на нов рекорд. Той не само успя, но и напълно заличи предишното постижение.
Австралиецът Рейн Кент засили своя специално проектиран електрически скейтборд до максимална скорост от 132.37 км/ч.
Това обикновено би било впечатляваща скорост на скейтборд, но очите на Кент бяха защитени безопасно зад състезателна каска, покриваща цялото лице, за да пасне на неговия костюм, готов да издържи на катастрофа, покриващ цялото тяло.
Максималната скорост беше достатъчно висока, за да подобри световния рекорд на Гинес с доста, надминавайки с лекота предишния резултат от 95 км/ч.
Кент създаде собствени двигатели за експеримента и патентова дизайна за бъдеща употреба. Той също така прецизно е проектирал ъглите на своя борд, за да намали феномена, известен като „колебания на скоростта“, при който електрически скейтборд може да започне да се люлее при по-високи скорости, често превръщайки го в опасно състояние, което може да доведе до катастрофа.
Кент обаче не само създава персонализирани дъски за чупене на рекорди, но също така управлява бизнес с електрически скейтбордове. Компанията, известна като Raith, предлага модели, предназначени за фенове, които търсят нещо по-мощно от обикновените електрически дъски.
Твърди се, че електрическия модел AWD Vengeance на компанията развива максимална скорост от 130 км/ч, което означава, че най-смелите ездачи все още не биха могли да отнемат рекорда на Кент от него без доста значителен попътен вятър. За тези, които не са готови да рискуват кожата си, но все пак искат да усетят адреналина, електрическият скейтборд Raith Midnight предлага много по-разумно звучаща максимална скорост от 60 км/ч. Това все още е достатъчно бързо, за да нанесе сериозни щети, но в сравнение с рекордното каране на Кент изглежда направо спокойно.
Електрическите скейтбордове може да звучат като забавление и игра, но те всъщност са популярна форма на превозни средства в градовете по света. Те отстъпват на най-малките и най-леките четириколесни електрически превозни средства, но въпреки това могат лесно да достигнат скорости, по-високи от електрическите велосипеди. По-малките им колела ги правят по-трудни за каране по неравни улици, оставяйки добре поддържаните велосипедни алеи като основна зона за пътуващите с електрически скейтборд.
Те са подходящи за всякакви терени, защото използват по-големи 5-7-инчови колела, могат по-лесно да се справят с по-неравни улици и дори офроуд пътеки, което им помага да намерят приложение както като електромобили за пътуване до работното място, така и като превозни средства за развлечение.
Снимка: Raine Kent
Виж още: Електрическите велосипеди искат да ни поведат в нова посока