
Waymo обяви, че Вашингтон, окръг Колумбия, ще бъде следващият град с роботаксита. Компанията има за цел да пусне своята услуга Waymo One в столицата на САЩ през 2026 г., въпреки че признава, че първо ще трябва да промени градския закон, забраняващ напълно автономни превозни средства без шофьори.
В момента компаниите, които искат да тестват автономни превозни средства в столицата, трябва да имат човек шофьор зад волана, в случай че нещо се обърка. Защитниците на технологиите оказват натиск върху градския съвет да разхлаби ограниченията, за да позволи напълно автономни превозни средства по обществените пътища.
Ръчно управляваните превозни средства на компанията, собственост на Alphabet, бяха забелязани около окръг Колумбия още през миналата година. Продуктов мениджър на Waymo каза пред местен информационен бюлетин, че компанията е фокусирана предимно върху квартали като Dupont Circle, Foggy Bottom и Penn Quarter. Waymo не е коментирал размера на зоната на обслужване, нито към кои квартали е насочен, ако услугата наистина стартира следващата година.
Пускането на услуга за такситата без водач в сърцето на федералното правителство е рискован ход. Администрацията на Тръмп до голяма степен остави на заден план регулирането на автономните превозни средства, прехвърляйки на щатите да разработят свои собствени правила за безопасно внедряване. Законодателството, което драстично би увеличило броя на автономните коли по пътищата, е в застой в Конгреса повече от седем години, като законодателите имат противоречия по редица въпроси, включително безопасност, отговорност и точния брой изключения от федералните стандарти за безопасност на моторните превозни средства.
Освен това Вашингтон и прилежащият окръг Колумбия е голям район със собствени транспортни предизвикателства. Той има едни от най-големите задръствания в САЩ благодарение на постоянно нарастващото население и стагниращата инфраструктура. Waymo не каза колко превозни средства възнамерява да пусне по пътищата на столицата.
В момента Waymo предлага своите превозни средства без шофьори в Сан Франциско, Лос Анджелис и Финикс. Наскоро стартира партньорство с Uber в Остин и планира да разшири тази сделка до Атланта по-късно тази година. Освен това планира да управлява роботаксита в Силиконовата долина и Маями.
В окръг Колумбия клиентите ще използват приложението за превоз на автомобили Waymo One за извикване на автомобили без водачи. В момента Waymo осигурява 200 000 пътнически пътувания на седмица с помощта на приложението.
Вашингтон е бил дом на някои автономни тестове и преди това. Cruise, вече несъществуващият филиал за автономно шофиране на General Motors, тества няколко от превозните си средства там. Друга несъществуваща компания, подкрепяната от Ford Argo AI, също е тествала преди това автономни превозни средства в региона.
Снимка: Unsplash
Виж още: Все още носим в себе си ДНК на мистериозни жители на планетата ни, изчезнали преди милиони години