Лошо ни удари пандемията нас, геймърите. Първоначалната еуфория от факта, че ще сме затворени с месеци вкъщи с практически неограничено време да се насладим на любимото си хоби, постепенно беше изместена от осъзнаването, че всъщност нови игри почти няма и не се очертава да има.

Вижте още: Пазете се от фалшиви покани за бетата на Resident Evil Village 


Макар първоначално да изглеждаше, че гейм индустрията ще е една от най-малко засегнатите от мерките срещу разпространението на вируса, в крайна сметка тя също се сблъска с редица затруднения, причинени от локдауните, срива в глобалната верига за доставки и необходимостта от дистанционна работа. Резултатът? Цял куп дългоочаквани заглавия бяха отложени – къде с няколко месеца, къде за повече от година, а някои проекти бяха и директно канселирани.

За щастие всичко това сякаш изглежда вече е зад нас – поне ако се съди по листата с предстоящи игри, които ще се появят през месец май. Както сами ще се убедите след малко, той обещава впечатляващо изобилие от потенциално хитови заглавия – изобилие, каквото не бяхме виждали от много, твърде много време насам.

 

Returnal

Разработва: Housemarque
Разпространява: Sony Interactive Entertainment
Излиза: 30 април за PS5

 

Стартираме още в навечерието на месец май и точно навреме за Разпети петък и началото на дъъълга серия почивни дни (колко подходящо) с първия PlayStation 5 ексклузив за годината.
Returnal е изцяло ново, оригинално IP, дело на финландското студио Housemarque, което до момента беше известно най-вече с уникално яките си аркадни екшън заглавия – игри, като Super Stardust, Resogun, Nex Machina и Matterfall. Всъщност Returnal бележи първата смела стъпка на финландците извън класическата сайд скролинг, двуизмерна перспектива в изцяло 3D, модерна, раздвижена с Unreal 4 среда, която, ако се съди по предварителните материали за играта, идва „с всички екстри“.

Иначе казано, Returnal изглежда убийствено и което е по-важно, ще предложи уникална комбинация от екшън и роуглайк елементи. Накратко идеята на Housemarque явно е била да пренесат над 25-годишния си опит в създаването на супер динамични 2D аркадни екшън игри в изцяло триизмерен свят, прибавяйки към тази формула и на пръв поглед незначителен, но всъщност доста ключов геймплеен туист – факта, че главната героиня в Returnal – Селийн, всъщност не може истински да умре.

Всеки път когато се сблъска с предизвикателство, надхвърлящо възможностите ѝ, тя възкръсва, връщайки се в началото на мрачното си приключение, започващо с катастрофата на скаутския ѝ космически кораб на непозната, странна планета.

От гледна точка на арт дизайн и атмосфера Returnal много напомня на класически сай-фай хорър заглавия като „Пришълеца“, но в комбинация с модерни екшън – адвенчър хитове като Control например (друг плод на болни финландски мозъци).

Returnal се очертава като силна заявка за една добра PlayStation 5 година – нещо, от което новата конзола на Sony и милионите ѝ фенове отчаяно се нуждаят.

 

Resident Evil Village

Разработва: Capcom
Разпространява: Capcom
Излиза: 07 май за PC, PS4/5 и Xbox One/Series X/S

 

Лейди Димитреску, пичове! След, меко казано, успешните римейкове на класиките Resident Evil 2 и 3 Capcom най после са готови да направят смела стъпка напред и да ни предложат оригинална, нова история в един от най-емблематичните си франчайзи.

Сюжетно Village (алегорична заигравка с римската цифра VIII) се явява продължение на Resident Evil 7. Историята отново се завърта около Ийтън Уинтърс, който този път се озовава в мрачно и пълно с мистерии европейско селце, излязло сякаш директно от роман на Брам Стокър.

От геймплейна гледна точка обаче Village е по-близо до RE4, отколкото до по-бавния и клаустрофобичен RE7.
Многото и разнообразни противници – някои от които доста бързи и смъртоносни, ще изисква непрекъснато да адаптирате стила си на игра и да проявявате изобретателност.

Раздвижена с поредната итерация на култовия RE Engine, Village ще предложи смазваща визия с пълноценна поддръжка на реалистично ray tracing осветяване и модерни технологии като AMD FidelityFX. При това, по всичко личи, на относително ниска хардуерна цена – двете предварителни демо версии, появили се на PS5, предлагат относително стабилни 60 кадъра в секунда при 4К резолюция, и то с всички екстри.

Отделно играта ще предложи и допълнителен мултиплейър режим за до шестима участници, наречен Resident Evil RE:Verse.

 

Hood: Outlaws and Legends

Разработва: Sumo Newcastle
Разпространява: Focus Home Interactive
Излиза: 10 май за PC, PS4/5 и Xbox One/Series X/S

И след като така или иначе заговорихме за мултиплейър, през май ще дебютира едно заглавие, което има потенциала да се превърне в едно от най-интригуващите и силни кооп МР събития на 2021.

Концепцията на играта е доволно свежа – отбор от четирима разбойници – всеки с уникална геймплейна роля, трябва да проникне в строго охранявана крепост, да отмъкне заключеното в подземията ѝ съкровище, а след това да се измъкне успешно с плячката си, докато безжалостните охранители на замъка и конкурентен отбор играчи се опитват да им я отнемат.

Четирите основни архетипа, от които се състои всеки отбор, са, общо взето, познати – Ranger, който е майстор на стрелбата с лък, Hunter – стелт и подмолни тактики, Brawler – танк, и Mystic – лечител/маг с унищожителни възможности за крауд контрол.

Специфичното в Hood: Outlaws and Legends е, че от четиримата съотборници се изисква изключителен синхрон и взаимодействие. В противен случай те бързо ще станат жертва или на многобройните пазачи на замъка, или на могъщия Шериф, който ще е, меко казано, труден за убиване. Ако пък оцелее след тези две ИИ предизвикателства, отборът тепърва ще се изправи срещу управляваните от други играчи противници, които също искат своя дял от съкровището.

Всеки успешно реализиран обир ще бъде възнаграждаван с отключване на нови екстри за екипа – брони, оръжия, козметични екстри.

 

Mass Effect Legendary Edition

Разработва: BioWare
Разпространява: Electronic Arts
Излиза: 14 май за PC, PS4 и Xbox One

„Само“ около 10 години отне на милионите фенове на един от най-успешните сай-фай игрални франчайзи в историята да успеят да убедят Electronic Arts, че любимата им култова трилогия заслужава достоен ремастър.
За щастие гласовете им в крайна сметка бяха чути и след броени седмици Mass Effect Legendary Edition ще е безспорен игрален факт.

Добрата новина е, че пакетът ще включва не само легендарната трилогия, но и цялото допълнително съдържание за всяка от игрите с едно скромно изключение – Pinnacle Station. Просто оригиналният код за това DLC се оказва непоправимо увреден и не подлежащ на възстановяване.

Извън това, разбира се, трилогията е преминала през сериозен фейслифт – особено първата ѝ част, появила се ексклузивно за Xbox 360 преди цели 14 години. Очаквайте нови, по-високорезолюционни текстури, драматично съкратени времена за зареждане на нивата и цял куп quality of life подобрения.

Плюс, разбира се, уникалната възможност да преживеете отново цялата вълнуваща сага на Командир Шепърд, и то без да чакате средно по 2 - 3 години за следващата „серия“.

Накратко – първият по рода си „биндж“ експеримент на гейминг сцената. На Netflix им се получи – да видим как ще се възприеме в игрална среда.

 

Days Gone

Разработва: Bend Studio
Разпространява: Sony Interactive Entertainment
Излиза: 18 май за PC

2021 е на път да отбележи повратна точка и в още един изключително значим гейминг аспект – края на желязната политика на Sony относно PlayStation ексклузивите им.

След плахия експеримент с пускането на Horizon Zero Dawn за РС (един от флагманските им ексклузиви за PlayStation 4) компанията явно е останала доволна от резултата.

Благодарение на този факт съвсем скоро всички РС играчи ще могат да се насладят и на може би най-недооцененото ексклузивно заглавие от предходната PlayStation генерация.

Когато се появи преди малко повече от 2 години на оригиналната си платформа, Days Gone за съжаление получи смесени оценки от страна на феновете и критиката. Причината беше свързана преди всичко с незадоволителното техническо състояние, в което играта беше пусната на пазара. Това, разбира се, не е рядкост в гейм индустрията (особено напоследък), но за разлика от другите подобни примери Days Gone всъщност се оказа адски добро заглавие с дребни технически недостатъци (а не обратното, както обикновено се случва напоследък).

Днес, 2 години по-късно, Days Gone вече отдавна е точно играта, каквато трябваше да бъде – отлично полирана, със солидна доза добавено гейм съдържание, в това число и опция за New Game+.

Така че обективно погледнато, РС играчите, които решат да ѝ дадат шанс, ще получат един значително по-завършен и добре полиран продукт, отколкото оригиналните собственици на PlayStation 4 през 2019-а.

 

Biomutant

Разработва: Experiment 101
Разпространява: THQ Nordic
Излиза: 25 май за PC, PS4 и Xbox One

Един изключително интересен проект, който доста време тънеше в мъгла от неизвестност. Когато се появи в края на месец май, Biomutant ще е първият проект на шведското студио Experiment 101, създадено от група разработчици, отцепили се от Avalanche Studios, работили дълги години по популярната Just Cause серия.

Играта обещава ако не особено оригинален геймплей (засега изглежда като повече или по-малко стандартнo екшън RPG), то поне супер оригинален сетинг. Действието в нея ще се развива в шантав свят, където неизвестен феномен е причинил масови мутации. Историята ще проследява приключенията на badass котка – самурай, която странно напомня на култовия Рокет от Guardians of the Galaxy.

Доколко успешен ще се окаже „експериментът“ на Experiment 101? Предстои да разберем!