Google публикува ежегодния си доклад за проведените тестове на самоуправляващи се автомобили. Документът включва всички случаи, в които се е наложила намеса на човек и преминаване към ръчно управление, както и симулации на предотвратените инциденти. Между септември 2014 г. и ноември 2015 г., тестовите автомобили на Google са изминали 683 000 километра, а в това време намеса на шофьора е била необходима 341 пъти. Голяма част от тези случаи се дължат на проблеми с управляващата автомобила система. В тези 272 ситуации бордовите компютри на автомобила са отчели проблем със софтуера на автомобила, който би направил самостоятелното управление потенциално опасно.

В останалите 69 случая на човешка намеса, контролът на шофьора е бил абсолютно необходим за безопасно управление. Не винаги това означава проблем с автомобила или друга опасна ситуация – Google напомня, че шофьорите на тестовите автомобили понякога поемат управлението заради лошото шофиране на други участници в движението или за личен комфорт. След провеждането на симулации на всички 69 ситуации на потенциална опасност, Google открива, че 13 от тях биха довели до контакт с друг участник в движението или предмет. В 10 от случаите проблемът е бил в софтуера на автомобила, а в останалите 3 – в други шофьори на пътя. Никой от потенциалните инциденти не би могъл да се определи като особено сериозен.

Знаете ли, че Ford тества своите самоуправляващи се автомобили на заснежен път?

Още от Tech