Гейм индустрията разкритикува остро Rockstar Games, след като съоснователят на компанията Дан Хаузър разкри в интервю, че екипът зад Red Dead Redemption 2 понякога е работил по 100 часа седмично.

Според него това е цената на огромния красив и автентичен свят, който Red Dead Redemption 2 притежава. В играта има 300 000 анимации, 500 000 реплики и необятно количество код.

Разкритието му обаче събуди дебата за т.нар. crunch в гейм индустрията - извънредните часове труд, което много програмисти и дизайнери са принудени да полагат с наближаване премиерата на дадена игра. Други критикуват Rockstar, че такова мощно и богато студио кара служителите си да работят толкова.

"Никога не бих си позволил да се хваля, че екипът ми работи извънредно, най-малкото защото не мога да ги управлявам добре", пише Майк Битхел, създател на инди игрта Thomas Was Alone.

"Това трябва да спре да бъде повод за гордост, независимо колко сладко звучи в крайна сметка", добавя Питър Стюърт, дизайнер в Creative Assembly.

"Истинските хора, които помагат за създаването на игрите, са хора без имена и лица, които никога няма да научите", казва Дилън Уайлдман, бивш служител на Rockstar Games, който нарича самия себе си "оцелял" след извънредния труд по GTA V.

В критиката се присъединиха още дизайнерът Кори Барлог и актьорът Трой Бейкър от Uncharted.