Valve направи промени в своята регионална система за препоръки за ценообразуване, която трябва да улесни живота на разработчиците, но също така може да доведе до по-високи цени за РС игри в някои страни.

Понастоящем Steam поддържа 39 различни валути, с които разработчиците трябва да се справят, особено малките инди екипи. Както Valve каза в днешното съобщение, достатъчно е лесно да решите, че ще таксувате 20 долара за последната си версия, но какво ще струва това в катарски риали или норвежки крони? Вместо да принуждава всички да се занимават с ръчно преобразуване на обменния курс, Steam прави препоръки за всички валути въз основа на ценообразуването в щатски долари.

„Смятаме, че това е полезно ръководство, но с непрекъснатото развитие на покупателната способност и валутните курсове трябваше да направим значителни промени в тези препоръки за преобразуване, за да останем актуални“, казва Valve в актуализацията на препоръката за ценообразуване.

„Също така се ангажираме да поддържаме това ръководство толкова актуално, колкото е възможно, като установим по-редовен каденс за преглед на цените. Ще разглеждаме внимателно тези препоръки всяка година и ще правим съответните корекции.“

Всичко това изглежда съвсем разумно, но новите препоръки за цените, споделени в Twitter от SteamDB, отразяват някои удивителни увеличения. При игра за 59.99 долара например препоръчителната цена в турски лири скочи от 92 на 510, което е увеличение от 454%. Аржентинското песо се покачи още повече, от 649 на 3800, увеличение от 485%. Други повишения са по-малко впечатляващи, но все пак заслужават внимание: препоръчителните цени на Steam в руски рубли са нараснали със 75%, индийската рупия с 80%, казахстанското тенге се е повишило с 97%, а полската злота се е повишила с 28%. Дори канадският долар се покачи, макар и с по-скоро свързани с инфлацията 13%.

За да бъде ясно, тези увеличения не отразяват увеличение на действителните цени в Steam, а само в ценообразуването, което Steam препоръчва на разработчиците, които са свободни да таксуват каквото си поискат в каквито региони пожелаят. Това може да окаже влияние върху някои игри: заетите независими разработчици, които се опитват да пуснат игри в Steam, вероятно не искат да отделят много време в измислянето на уникални цени за, да речем, Колумбия и Швейцария, така че поне някои от тях вероятно ще се възползват от препоръките на Valve, за да го направят.

Огромното увеличение на цените в Турция и Аржентина конкретно може да се дължи на усилията на Valve да ограничи размяната на региони – практиката за използване на VPN за закупуване на игри на евтини цени. Някои разработчици са предприели индивидуални стъпки за борба с размяната на региони: студиото Motion Twin например увеличи цената на Dead Cells в Турция и Аржентина по-рано тази година, защото „значителна част от продажбите през последната година идват от тези две страни, без съответното увеличаване на играчите там“.

Снимка: Unsplash

Виж още: Навреме за Хелоуин: подкараха Doom и на десерт Milky Way