"CD Project RED обявява Cyberpunk 2077 - официалното заглавие на своята следваща ролева игра, която доскоро бе известна само като Cyberpunk. Действието в играта ще се развива в света, създаден от Майк Пондсмит - един от бащите на киберпънк жанра и създател на класическата настолна ролева игра Cyberpunk" - това беше лаконичният анонс на новата игра на CD Projekt Red, която поляците обявиха през май 2012 г.

Това бе преди повече от шест години.

Днес Cyberpunk 2077 е все толкова далеч на хоризонта, колкото и тогава. А когато върху една игра се работи толкова време, има само две възможности: да се окаже страхотна или да се превърне в пълно разочарование. Въпреки че историята показва, че вторият вариант е по-вероятен, CDPR са доказали, че качеството е от първостепенна важност. И поне за момента нямаме причина да не вярваме, че Cyberpunk 2077 ще бъде изключително качествено заглавие.

На E3 CD Projekt отново вдигна завесата на Cyberpunk 2077, предстоящата си sci-fi игра с отворен свят. Успоредно с това се появи едно голямо откровение: Cyberpunk 2077 е ролева игра от първо лице.

Въпрос на перспектива

Новината беше посрещната предпазливо от голяма част от феновете. Предишната игра на CD Project The Witcher 3 беше, разбира се, приключение от трето лице. Превключването към първо лице за Cyberpunk 2077 означава, че играта е отчасти шутър от първо лице, и това е тази идея, която изглежда притеснява някои фенове на игрите на студиото.

И така защо CD Projekt отиде на вариант от първо лице за Cyberpunk 2077? Дизайнерът Патрик Милс казва, че има няколко причини за това. На първо място разработчиците искат играчът да се почувства изцяло в тялото на героя, който контролира.

В Cyberpunk 2077 играете като V, наемник, който се бори за своето място в Night City. Въпреки това можете да създадете своя собствена версия на V - мъжка или женска - и да персонализирате всичко - от начина, по който той изглежда, до историята му. Вашата версия на V може да стане Netrunner, Techie или Solo, или комбинация от всички тях. Можете да персонализирате всичко - от прическата си до татуировките. Можете също да поставите точки в различни атрибути като сила, телосложение, интелект и рефлекси. Точно така - няма да има предварително определени класове, а ще изграждате типа герой по време на самата игра.

"С The Witcher 3 играете с Гералт и гледате Гералт. Вие контролирате Гералт, той е героят, нали? Той е някой, който вече съществува", сравнява Милс.

"В тази игра искахме да ви вкараме в тялото на героя, който контролирате, така че да почувствате, че това е вашият герой. Изгледът от първо лице е един от начините да направите това."

На второ място разработчиците смятат, че гледната точка от първо лице предлага по-голямо чувство за потапяне в атмосферата.

"Можем да направим някои неща със света от първо лице, които не бихте могли да направите в трето лице. Ако не друго, мисля, че ще бъде наистина готино, когато се разхождате из града и погледнете нагоре, което е нещо, което в трето лице наистина не се усеща добре. За да преживеете истинската вертикалност, трябва да имате перспектива от първо лице."

Нещичко за самия геймплей

Каквото и да е вашето мнение относно перспективата на Cyberpunk, в играта има много повече, отколкото стрелба от първо лице. Макар наистина да е имало много FPS действия по време на 50-минутното демо на E3 тази седмица, има много разнообразие в битките - от ръкопашни схватки и стрелба до хакване и дори заразяване с вируси.

Що се отнася до реалния геймплей, подробностите все още не са много и са по-скоро "на парче". CD Projekt заяви, че в отворения свят на Cyberpunk 2077 няма екрани за зареждане между различни сектори. Градът е разделен на шест уникални района. Между тях може да се придвижвате и с кола, както показва демото. Има и известна форма на битки с коли дотолкова, доколкото V може да се покаже през прозореца и да стреля. Самото шофиране е от първо и трето лице. Студиото все още работи по света и не може да се ангажира с точните му размери, но е категорично - огромен е. Градът има цикъл ден и нощ, както и динамична система с климатични ефекти. Cyberpunk 2077 е алтернативна времева история, в която се наблюдава развитие на евродолара като стандартна валута, която хората наричат "едита".

Системата за диалозите позволява да се отнесете по различен начин към отделните ситуации. Подобно на Mass Effect, Cyberpunk използва система, която не кара V да рецитира репликите си дословно, а вместо това има реплики, които са вариация на избора ви. Присъстват и различни умения като например инженерно дело, което ви позволява разглобявате панели и машини и дори да отваряте нови пътища около вас. При битките може да забавяте времето, както и да изпълнявате ефектна отбягваща маневра. Cyberpunk има и доста готина система за рикошети при стрелба, с която отклонявате куршуми от твърди повърхности. Оръжията могат да се подобряват с модове, а в арсенала ви влизат и хакерски похвати като хакването на роботизиран противник и качването на вирус в него. Така може да заразите цяла група врагове и да им попречите да стрелят по вас. Присъства система за точно прицелване, за да поразявате крайници.

V е доста пъргав персонаж. Може да тичате по стени, да атакувате в движение или да скачате върху враговете си от високо.

Храна за размисъл

Историята не е линейна, а се управлява от избори и последици. Може да преговаряте, да стреляте, да избиете всички или да спасите някого. Студиото иска причинно-следствената връзка да е по-силна, отколкото в The Witcher 3, особено когато се налага да взимате решение, без да знаете техните конкретни последствия. Именно такива избори ще има тук в изобилие и те ще определят значително начина, по който се развива основната история.

Cyberpunk 2077 ще излезе за Xbox One, PS4 и PC, заявяват поляците и веднага правят уточнението "за момента". На практика това потвърждава един от два варианта: или версия за две поколения, или (и това ще бъде наистина лошо) версия само за бъдещите конзоли на Sony и Microsoft.

Но това, както и толкова много неща, свързани с играта, продължава да бъде нещо, обвито в мистерия. Да се надяваме само, че няма да се наложи да чакаме до 2077 г., за да играем Cyberpunk 2077.

Още от Play