Electronic Entertainmen Design and Research Group са провели проучване, за да установят по какъв начин действат трейлърите и демотата на игри върху играчите и дали от тях зависи успеха на една игра.

Тенденция няма - някои производители винаги изкарват демо на своите игри или само на поредица, други се задоволяват само с качествени трейлъри, а трети дори пускат директно готовия продукт. Проучването установило, че игрите, които биват промотирани само посредством трейлъри се продават много по-добре от тези, на които е било показано демо.

Благодарение на проучването Electronic Entertainment стигат до извода, че трейлърите в много случаи показват неща, които са много интересни и иновативни, но никога не стигат да финалния продукт на играта. Така, когато даден играч изиграе демото на една игра и види, че това, което е видял на трейлъра го няма в играта, той просто не купува финалния продукт.

Проучващите дават пример с игри като Mass Effect и Assassin's Creed. В първата много от геймплей сцените, показани в началнитетрейлъри така и не могат да се видят от играещия,докато играе. В Assassin's Creed още от откриващия трейлър героят ползва лък, които обаче не присъства в играта. Или иначе казано, демотата спъват продажбите не за друго, а защото показват истинското лице на играта. Това дори е една от причините са пиратството - за да може играта да се пробва, преди да се платят пари за нея.

Дали едно демо ще промени бъдещето на задаваща се игра или дали е могло да промени бъдещето на излязла, никой не може да предрече. Очевидно е обаче, че разработчиците на игри все по-рядко започнаха да си удържат на думите и обещанията в техните заглавия.

Тагове:
Още от Play