Facebook скоро ще започне да тества реклами в своята система за виртуална реалност Oculus Quest. През следващите седмици промоциите ще започнат да се показват в заглавието Blaston на Resolution Games, както и в други две неназовани приложения. По-късно Facebook ще разшири системата въз основа на обратна връзка от потребителите, заявявайки, че има за цел да създаде „самоподдържаща се платформа“ за развитие на VR маркетинг.

Facebook въведе реклами в мобилното приложение Oculus миналия месец и използва ограничени данни на Oculus за насочване на рекламата във Facebook от 2019 г. насам, но това е първият голям поход за пускане на реклами в самата платформа Oculus VR.

„След като видим как протича този тест и включим обратна връзка от разработчиците и общността, ще предоставим повече подробности за това, кога рекламите могат да станат по-широко достъпни в платформата Oculus и в мобилното приложение Oculus“, казва компанията в публикация в блог.

Както в приложенията на Facebook, които не са VR, тук също можете да блокирате появата на конкретни публикации или компании в рекламни карета. Facebook казва, че не променя начина, по който събира или анализира потребителска информация. В него се казва, че някои от най-чувствителните данни - като необработени изображения от камери за слушалки на Oculus и информация за тегло или височина от проследяването на фитнес данни от Oculus Move - остават единствено на устройствата на потребителите. Освен това Facebook казва, че „не планира“ да насочва реклами въз основа на данни за движение или записи от своя гласов асистент.

Говорител на Facebook казва, че системата ще използва информация от вашия профил във Facebook, както и „дали сте гледали съдържание, инсталирали ли сте, активирали сте се, или сте се абонирали за приложение на Oculus, дали сте добавили приложение към вашата кошница или списък с желания, ако сте инициирали плащане или закупуване на приложение на платформата Oculus, и накрая, дали сте гледали, задържали, запазвали или кликвали върху реклама в приложение на трета страна“.

Както е показано по-горе, потребителите могат да кликнат върху реклама и да я отворят или да запазят връзката за по-късно. Първата опция ще стартира целева страница в уеб браузъра на Oculus Quest, а втората ще запази рекламата в Quest in-VR опит и раздели Explore на мобилното приложение на Oculus. Разработчиците ще получат дял от приходите от реклами в своите приложения, но Facebook не разкрива публично процента.

Снимка: Facebook

Виж още: Ако имате този iPhone, сърцето ви може да бъде изложено на риск

Още от Play