Microsoft и Нюйоркският университет се обединяват за основаването на институт за обучение с игри (Games for Learning Institute) - или G4LI. Инициативата цели да достави "фундаментално научно доказателство", че игрите могат да помогнат на децата да се учат.

Финансираният с 3 милиона долара институт ще установи как компютърните игри увличат учениците и след това ще развие приложими персонални обучаващи стратегии.

G4LI иска да стимулира интерес в малките деца - и особено момичетата и малцинствата - към технологията, инженерството и математиката. Крейг Мънди, главен изследовател в Microsoft, казва: "Институтът за обучение с игри е страхотен пример как технологията може да промени начина, по който учениците се обучават, правейки процеса по-естествен и интуитивен".

G4LI ще преценява игрални прототипи и ще ги представя, заедно с планове за обучение в мрежа от 19 училища в Ню Йорк и резултатите в класните стаи ще бъдат следени и изследвани.

Кен Перлин, професор по компютърни науки в Нюйоркския университет, отбелязва, че "много ученици се обезкуражават или губят интерес в училище и прекарват своето време в къщи, играйки игри. Иронията е, че ние смятаме именно игрите за нашата отправна точка да върнем интереса към науката, математиката и технологичните програми."

Текст: Михаил Гужгулов

Тагове:
Още от Play