
YouTube каналът Moore's Law Is Dead отново е в центъра на събитията, този път тиражирайки важна информация за конфигурациите на предстоящия PlayStation 6 и портативния му спътник.
Това не са пълни характеристики, но дават добра представа какво може да се очаква от PS6.
Според изтеклата информация, Sony залага на сравнително консервативна система. Основната ѝ цел ще бъде да поддържа по-ниска мощност от базовата PlayStation 5, като целта е 160W TBP. Конзолата ще използва чиплет дизайн, с 8 Zen 6 ядра и между 40 и 48 RDNA 5 изчислителни единици с тактова честота над 3GHz.
Това са по-малко изчислителни единици от 60-те, които са на разположение за PlayStation 5 Pro, но те ще работят много по-бързо. Освен това се очаква RDNA 5 да доведе до забележимо подобрение в IPC производителността, така че всяка изчислителна единица ще предоставя по-висока производителност от изчислителните единици в PS5 Pro.
Паметта също има по-ниска шина от PS5 Pro (160 или 192 бита в сравнение с 256 бита на PS5 Pro), но ще се захранва от много по-бързия GDDR7, което ще ѝ позволи да достигне тактова честота от 32 Gbps за приблизителна пропускателна способност от 640 GB/s-768 GB/s, в зависимост от окончателните спецификации на шината. Това е по-висока скорост от лентовата широчина на PS5 Pro от 576 GB/s.
Като цяло, според прогнозите, производителността на растрирането ще бъде над три пъти по-висока от тази на базовата PlayStation 5 и около два пъти по-висока от тази на по-новата PlayStation 5 Pro. Това би поставило нивото на производителност на PlayStation 6 приблизително на нивото на GeForce RTX 4080, макар че, разбира се, никога не е съвсем точно да се сравняват директно конзоли и GPU за PC. Повишението на производителността на трасирането на лъчи трябва да бъде много по-високо (6-10 пъти), благодарение на очакваните подобрения, които AMD ще внесе в тази област.
Очаква се да бъде запазена обратната съвместимост за PS5 и PS4. Производствената фаза трябва да започне в средата на 2027 г., като се очаква пускането в продажба в края на 2027 г. или началото на 2028 г. на цена от около 499 долара.
Що се отнася до преносимото устройство с кодово име Project Canis, то трябва да използва монолитен 3nm чип, оборудван с 4 Zen 6C ядра. Очаква се GPU да има между 12 и 20 RDNA 5 Compute Units с тактова честота между 1,6 и 2,2 GHz. Паметта ще бъде оборудвана с 128-битова шина с LPDDR5X 7500 RAM. Изглежда Sony се стреми към термична мощност на платка от 15 вата.
Производителността на растрирането трябва да е около половината от тази на базовата PlayStation 5, но благодарение на напредъка, постигнат с архитектурата RDNA 5, подобрението в производителността на проследяването на лъчи трябва да е по-голямо. Преносимото устройство трябва да разполага и с обратна съвместимост с PS4 и PS5, поддръжка на microSD и M.2 SSD памет, тактилна обратна връзка, двойни микрофони, сензорен екран и USB-C порт, поддържащ бързо зареждане и видео изход.
Като цяло, тя трябва да надмине Xbox Ally X. Това обаче не означава много, тъй като тази преносима конзола ще бъде пусната на пазара скоро, а портативната PlayStation система се насочва към подобен период на пускане на пазара като по-голямата си сестра, PlayStation 6. Очакваната цена е около 400 или 500 долара.
Снимка: Unsplash
Виж още: Това са новите сезони, които според учените се появяват заради изменението на климата