На пресконференция по-рано тази седмица беше обявен стартът на ESL Национален шампионат. В него ще се играят три заглавия - League of Legends, Counter Strike: GO, и Hearthstone, като общият награден фонд е 11 хил. лв. Шампионатът ще се проведе на три етапа в рамките на следващите няколко месеца, като първите срещи са още този уикенд.

Първият етап са четири квалификации, като най-добрите два отбора от всяка от тях ще се класират за редовния сезон на шампионата. Той ще продължи близо два месеца, в които всички осем отбора ще се срещнат с всеки свой опонент във формат с две срещи, които ще се играят една след друга. Форматът за груповата фаза при CS: GO и LoL е Best of 2, като в него всеки отбор играе по две игри срещу всеки друг. За две победи отборите получават 3 точки, а при равен резултат по 1 точка. Пру Hearthstone мачовете ще са Bo5.

Най-добрите три отбора от груповата фаза ще се класират директно за финалите, докато четвъртият и петият в класирането ще се сблъскат за последната квота. Самият финал ще се проведе офлайн през септември, като локацията и конкретната дата все още не са ясни. За шампионите по LoL и CS:GO наградата ще е 3 хил. лв., докато за Hearthstone сумата е 600 лв.

Целта на турнира е да подпомогне развитието на електронните спортове в България, като даде шанс на играчите да добият опит като състезателни отбори в сериозен турнир. Специално за HiComm регионалният мениджър на ESL за Югоизточна Европа Мартин Кадинов коментира: "Целта ни е финалите на ESL Национален шампионат да са едно незабравимо изживяване както за участниците, така и за всички фенове, дошли на място или гледащи онлайн." Той добавя, че събитието, което се планира, няма да отстъпва на западните си събратя и ще има доста големи мащаби.

Включените игри в първото издание на ESL Национален шампионат са избрани на база популярността им като eSport заглавия. Въпреки че е рано да се говори за бъдещите издания на Шампионата, Кадинов коментира, че "World of Tanks и Dota 2 са две от заглавията, които имат достатъчно големи общности в България и имаме желанието да създадем още лиги и турнири за тях".

Въпреки ентусиазма и енергията около турнира Кадинов все пак е реалист и казва, че про геймингът няма как да е професия, "ако успехите са ти само в България". Причините според него са, че "България е малка държава и малък пазар, само ние говорим нашия език и публиката е ограничена". За истински успехи Кадинов смята, че е "необходимо да имаме стабилен гръбнак, който да спомага израстването на талантите, но те да намерят реализацията си на голямата, англоговоряща световна сцена".

Записванията за ESL Национален шампионат са отворени в сайта на ESL България.

 

____
Редакция 16:17 ч.: Форматът на груповата фаза не е Best of 3, а Best of 2, като в текста е добавено обяснение на концепцията.

Още от Play