Производственият дефицит и забавянето на доставките продължават да всяват хаос в технологичната индустрия, но ето една добра новина за геймърите: във Valve са оптимисти, че Steam Deck няма да се нуждае от друго забавяне и конзолата ще бъде на пазара през февруари.
„Чувстваме, че сме на прав път за тази премиера“, казва дизайнерът на Valve Грег Кумър в интервю за PC Gamer. „Все още сме разстроени, че трябваше да се забавим от края на тази година за началото на следващата. Но да, всички признаци сочат, че можем да пуснем дългоочаквания продукт през февруари.“
Когато Valve за първи път отвори предварителни поръчки за Steam Deck, оценките за доставка бързо се изместиха от премиерния прозорец към много месеци по-късно: симптом на проблеми с веригата за доставки, пред които са изправени повечето хардуерни компании. Имайки това предвид този факт, въпросът всъщност е какви бройки от машината Valve ще може да доставя за премиерната дата.
„Ние искаме да имаме истинска премиера на Steam Deck, като хиляди хора веднага ще получат своята конзола веднага щом успеем да ги изпратим“, казва Кумър. „Но дори да говорим за хиляди, би било доста малко в сравнение с обемите, към които се прицелваме през първите няколко месеца.“
Valve не разкрива колко предварителни поръчки за Steam Deck е получил, но посочва, че стартирането на Steam Deck е различно от много други пускания на хардуер, където компаниите трябва да доставят до хиляди магазини на дребно. Засега Deck се продава само и единствено през Steam. Евентуалната пречка за Valve не е асемблирането на самия Steam Deck, а по-скоро получаването на всички части, необходими за системата. Относно видовете недостиг, с които производителите на хардуер трябваше да се справят през последните две години, разработчиците на Steam Deck идентифицираха около 50 компонента, които са „високорискови“ - потенциално трудни за получаване в необходимите количества. Членовете на екипа са се посветили на това да гарантират, че имат ангажименти от производствените партньори и че тези части действително ще се появят навреме.
„Основната причина, поради която трябваше да преминем от края на тази година към началото на следващата, е, че няколко от тези компоненти наистина бяха трудни за осигуряване“, завършва Кумър.
Снимка: Valve
Виж още: Nintendo DS е конзолата, която геймърите най-много искат да видят в модерен вариант